Ny seier for B-laget

Postet av Lyngen/Karnes IL den 2. Sep 2007

L/K 2 befester sin stilling helt i toppen av 4. divisjon.

L/K 2 rodde greit i land seieren mot et RIL-lag som ble redusert til 10 mann mot slutten av 1. omgang på stillingen 1-0.

L/K satte inn 1-0 på et frispark som Øyvind Garfjell slo hardt inn i feltet og som ble styrt i mål av høyrefoten (!) til Frode G. Larsen. Frisparket L/K fikk var forøvrig av den billige sorten og at det ble mål av det bidro til at frustrasjonsnivået til RIL-spillerne økte betraktelig. Så ble en av stopperne skadet etter en duell med Fredrik P. Johansen, der L/K-spissen fort kunne fått gult kort, og like etter er Fredrik i en ny duell og da får RIL-backen rødt kort - angivelig for å ha sparket (etter) en hardtarbeidende Fredrik. Hardt dømt av dommertrioen, selv om man isolert sett kan forsvare å gi rødt på episoden og selv om RIL-spillerne i alt for stor grad hang seg opp i det trioen foretok seg kampen igjennom. Trioen klarte med den avgjørelsen i hvert fall ikke å få bedre kontroll på kampen.

L/K 2 og Fredrik P. Johansen scoret 2-0 ganske tidlig i andre omgang etter flott forarbeid av Øyvind Garfjell og etter det var det egentlig ikke spesielt spennende. L/K burde ha punktert kampen skikkelig på ett av de mange oppløpene sine, men i stedet kunne det blitt svette tilstander på slutten da innbytter Ken Allan Pettersen setter inn det som så ut som 2-1 målet. Men den ble tvilsomt avblåst for offside og dermed klarte L/K å holde nullen for andre kamp på rad.

Helt grei gjennomføring av L/K, men heller ikke mer. Litt mer besluttsomhet framover, så hadde kampen vært kjørt tidlig i andre omgang. Men L/K klarte ikke å angripe med nok tyngde, og da ble det med de to målene man fikk.

Med seieren i dag er L/K på andreplass på tabellen i 4. divisjon. Senja 2 er ett poeng bak med én kamp mindre spilt og Lenvik-laget er da også neste motstander for L/K 2 - hjemme neste helg.

L/Ks lag: Michael Wæraas; Stian Stenhaug, Jan Robin Bjørn, Trond Egil Larsen, Stig-Roar Hansen Rognli; Ole-Oscar Ross, Kristoffer Fagerborg, Tor Arne Larsen, Frode G. Larsen, Øyvind Garfjell; Fredrik P. Johansen

Innbyttere: Alexander Løvland Rygh, Lars A. Wikbo

Gule kort L/K: Jan Robin Bjørn og Kristoffer Fagerborg.

Dommer: Aleksander Kjønsø Karlsen - sammen med linjedommerne ingen heldig hånd om kampen i dag.