Berg-Johansen gir seg som L/K-trener

Postet av Lyngen/Karnes IL den 24. Okt 2007

Vegard Berg-Johansen har ledet sin siste L/K-trening.

L/K har de siste dagene vært klar over at det bar mot at Vegard takket nei til videre engasjement i klubben.

Til beste for alle parter så har Vegard brukt kort tid på å avgjøre om han fortsetter eller ikke. Dermed har L/K i det minste kjøpt seg litt tid i forhold til å finne hans erstatter.

Vegard kom til L/K før jul i 2005 og har følgelig trent L/K i to sesonger. I 2006 hadde han hovedansvaret sammen med Dan-Håvard Johnsen, mens Vegard i år har hatt hovedansvaret alene - men med Tore Larsen og Tor Arne Solvang som hjelpetrenere.

L/K har hatt to flotte år med treneren og mennesket Vegard Berg-Johansen, og ønsker han lykke til videre i trenerkarrieren!

Når det er sagt, så skal det ikke herske noen tvil om at L/K satser minst like hardt som under Vegard med å nå målet om opprykk til allnorsk. Det betyr en trenerløsning som skal matche det vi har hatt de siste sesongene.

- Det har ligget i kortene en tid nå at Vegard ikke kom til å fortsette. Vi jobber derfor nå med å få på plass et opplegg som vil og skal være like godt som det alltid har vært, sier sportslig leder Johnny Hansen i L/K.

Han sier at klubben har en målsetning om å ha et opplegg klart innen en uke eller to.

Vegard Berg-Johansen fikk forøvrig også fire kamper og to mål for L/Ks A-lag i 2006-sesongen.