Forandringer i TiTo

Postet av Lyngen/Karnes IL den 6. Des 2007

Bardu måtte trekke laget i dag.

Det har lenge spøkt for Bardus eksistens i TiTo-serien 2008 etter tildels store mannskapsproblemer mot slutten av sesongen i etterkant av sesongen.

Nå er det ifølge Troms fotballkrets et faktum: Bardu trekker laget og Ramfjord, som egentlig rykket ned fra 3. divisjon i år, har takket ja til å overta bardudølenes plass i 3. divisjon 2008.

Det betyr to turer mindre forbi krysset på  Buktamoen for L/Ks A-lag i 2008 iogmed at Senja også er borte fra TiTo. I steden blir det et nytt oppgjør på krøllgresset i Ramfjord. Det er foreløpig uklart om Bardu makter å stille lag i 4.divisjon.

Men kamp på Bjørkmyra grus slipper i hvert fall L/K å tenke på. Skognes har nemlig fått den nedslående beskjeden fra kretsen om at det ikke blir aktuelt å la 3. divisjonskamper gå på grus. Dermed må det nyopprykkede laget finne en alternativ hjemmebane deres comeback på kretsens øverste nivå. For de motstanderlagene som har benyttet fasilitetene og spilt på grusbanen Skognes har å by på, så er det kanskje ikke full krise at Skognes må bort fra Sjursnes for å spille TiTo-fotball. Men L/K føler likevel med Skognes, som har sterk tilknytning til bygda og som vil miste litt identitet ved å måtte spille kamper i Ramfjord eller i Lakselvbukt - som vel er to av alternativene som er aktuelle for Skognes. Men Skognes selv ser både fordeler og ulemper med vedtaket til kretsen.

I likhet med L/K har Skognes imidlertid planer om å få anlagt en kunstgressbane. Og kretsens holdning til gruskamper berører jo til en viss grad også L/K, som senest i år spilte NM-cup på grusbanen på Geitnes. Kvalikkamper i cupen (altså til og med 2. kvalikrunde) har vært lov å spille på grus og foreløpig gjelder det ennå. Men til TiTo-kamper er det bare å ha gressbanen klar på Polleidet i slutten av april/tidlig i mai - som alltid. Men kanskje kan vi spille første hjemmekamp på Geitnes kunstgress i 2009? Det er lov å håpe i hvert fall.

Se hva NFFs lover sier om banereglementet her.