Nytt vinterserietap

Postet av Lyngen/Karnes IL den 2. Mar 2008

L/K blir ikke å vinne vinterseriens førstedivisjon i år.

L/Ks gikk på sitt femte strake tap i ettermiddag, mot Vegard Berg-Johansens Fløya-gutter.

Kampen var av det merkelige slaget, med 0-4 i sekken etter 35 minutter og 3-4 i målprotokollen syv minutter senere. Da hadde L/K i kjent stil sluppet inn et grytidlig mål - på Fløyas første angrep. Så får L/K et mål annulert etter corner, en relativt merkelig avgjørelse, og få strakser ligger 2-0 bak Michael Wæraas i L/K-buret. 3-0 kommer like etter og når Stian Amundsgård header ballen i en fin bue over sin egen keeper og i mål, såg det ekstremt mørkt ut for L/K.

Men så våknet laget og etter 38 minutter var det duket for første redusering. André Fagerborg sender avgårde et hardt frispark fra L/Ks høyreside. Rune Lillevik stusser ballen og ballen suser opp i nettaket.

2-4 ett minutt senere er enda finere. Ole-Oscar Ross finner Frode G. Larsen, som har lurt seg mistenkelig langt ut på L/Ks høyre side. Han slår Tom Jørgen Gangsø perfekt igjennom på flanken og kapteinens harde innlegg finner Rune Kristiansen på første stolpe og storfjordingen setter sitt første for sesongen.

3-4 kommer skapes av venstreback Tor Arne Larsen, som frispilles av André Fagerborg, avanserer opp mot 16-meteren og slår en flott ball på bakerste stolpe. Der er Rune Kristiansen på nytt og ekspederer ballen iskaldt i mål.

Ingen omgang å skryte av for L/K, men sterkt å komme tilbake etter trøsteløse 0-4 og flere personlige feil i de bakre rekker.

Andre omgang får dessverre ikke en oppløftende start. Fløya får 5-3 etter syv minutter etter en litt uheldig inngripen av keeper-Wæraas. Men L/K kvitterte raskt etter corner. André slår et innøvd cornertrekk og på første stolpe kan Rune Lillevik sette ballen i mål på hodet.

Siste halvtimen av kampen har Fløya flere gode tilbud, blant annet en heading i tverrliggeren, men det var likevel L/K som burde hatt 5-5 etter en kaotisk situasjon i Fløya-feltet. Undertegnede så ikke hva som skjedde, men ballen skal ha vært klart over streken, i tillegg til at en Fløya-spiller skal ha stoppet ballen med hendene. Det endte med at Kristoffer Fagerborg får ballen på 16-meteren og setter ballen hardt like utenfor.

Selv om det ikke var ufortjent at Fløya vant kampen, kunne L/Ks femte strake tap i vinterserien vært unngått. Men når feilene florerer defensivt, og da snakker vi ikke bare om forsvaret, så blir det vanskelig.

L/Ks lag: Michael Wæraas; Andreas Holm, Stian Amundsgård, André Fagerborg, Tor Arne Larsen; Ole-Oscar Ross, Tom Jørgen Gangsø, Frode G. Larsen; Rune Kristiansen, Rune Lillevik, Øyvind Garfjell

Innbyttere: Jan Robin Bjørn, Kristoffer Fagerborg, Fredrik P. Johansen og Mats Håkon Karlsen

Gult kort L/K: André Fagerborg.

Dommer: Stig Are Sørensen, Ulfstind