Matchvinner Jonas (15)

Postet av Lyngen/Karnes IL den 1. Jun 2008

Jonas Samuelsen sørget for årets første seier for L/K 2.
Jonas sørget for seiersmålet i andreomgang da han snappet ballen fra FIL-forsvaret og satte den kaldt bak keeper Jan Einar Sætre.

Da hadde FIL og L/K 2 scoret to mål hver - alle etter dødballer. Jonas' spisspartner Fredrik P. Johansen våknet ordentlig i dag etter en rolig start på sesongen. Johansen scoret først på frispark, men FIL utlignet ved en heading på første stolpe etter et frispark fra L/K 2s høyreside. Så får L/K 2 frispark og Kristoffer Fagerborg finner Fredrik inne i feltet. 1-2. Eks. L/K-er Håvard Larsen scorer imidlertid 2-2 før pause med et plassert frispark oppe i vinkelen.

I andre omgang var L/K det beste laget, og FIL hadde kun sporadiske oppløp mot Vegard Samuelsen i L/K-målet. L/K 2s treningsgrunnlag skal i snitt ligge godt over FILs, og det kunne man nok merke utover i kampen. Rune Larsen kommer inn for L/K 2 og bidrar til ro i rekkene på midtbanen, mens miniduoen Johansen/Samuelsen plagde FIL-forsvaret mer og mer.

På slutten svir L/K-gutten i grønt, Robin Wikbo Samuelsen, en kjempesjanse til å gi 3-3. Ballen gikk imidlertid over mål, og antagelig også over riksveien og godt inn på parkeringsplassen.

Med seieren i dag passerer L/K både Furuflaten og Ringvassøy på tabellen. Tabellen er fortsatt ikke noe å skryte av, men innsatsen til L/K-spillerne var i hvert fall bra i dag - personifisert av en krigersk Espen Haugen som spilte sin beste kamp i L/K-trøya etter overgangen fra Lyngstuva.

L/Ks lag: Vegard Samuelsen; Stian Stenhaug, Jan Robin Bjørn, Trond-Egil Larsen, Stig-Roar Hansen Rognli; Espen Haugen, Kristoffer Fagerborg, Stian Kviteberg, Alexander Løvland Rygh; Fredrik P. Johansen, Jonas Samuelsen.

Gult kort L/K: Espen Haugen