Fire mål av Dreyer

Postet av Lyngen/Karnes IL den 14. Jun 2008

Steffen Dreyer tok scoringsansvar i Lakselvbukt i kveld.   Endelig versjon

Dagens L/K-kaptein scoret fire av L/Ks seks mål i kampen mot Skognes i kveld og berget med det æren til et L/K-lag som klarte å slippe inn tre mål mot TiTo-seriens bunnlag.

For mens L/K i et ultraoffensivt spillersystem tidvis sprudlet i angrep, var det usedvanlig rufsete bakover. En kort periode i første omgang ledet til og med Skognes 2-1, men to raske Dreyer-mål sørget for at L/K i det minste kunne gå til pause med ledelse 3-2.

Da hadde L/K, og her tør vi si oppskriftsmessig, tatt ledelsen 1-0 etter 10 minutters spill. Ole-Oscar, som herjet på sedvanlig vis i første omgang, var løs på høyrekanten og slo inn i feltet. I duell med Skognesforsvaret sørger Rune Lillevik i hvert fall for å være siste L/K-spiller på ballen før den går i mål. Da hadde Ross noen minutter før spilt Lille helt fri, men sistnevnte satte ballen over fra kloss hold.

Etter 22 minutter er det Øyvind Garfjell på venstrevingen som slår inn og Lille får på nytt en gyllen mulighet til å øke ledelsen - uten å lykkes. Istedet scorer Skognes på sin første ordentlige mulighet. En lang femmeter går over hele den korte banen på Lakselvbukt. L/K-stopperne Karlsen/Bjørn blir ikke enige om hvem som skal gå på ballen, med det resultat at ingen gjør det. En Skognes-spiller går på et helhjertet løp og når ballen først. Avslutningen går forbi Michael Wæraas og i mål til 1-1. Et aldri så lite sjokk for L/K, men ingenting mot det som skulle komme åtte minutter senere. Da har stopper Karlsen tilsynelatende god kontroll på ballen, men slår en fatal feilpasning som blir plukket opp av en Skognes-angriper. Han slår ballen inn foran mål og der dukker en kollega opp og setter enkelt inn 2-1.

Gleden for hjemmelaget var stor. Og ditto kortvarig. Først dundrer Steffen Dreyer inn 2-2 i det påfølgende angrepet, og så gjør han nøyaktig det samme to minutter senere etter forarbeid av Rune Lillevik.

God omgang offensivt for L/K, selv om uttellingen var elendig.

Etter pause scoret Dreyer to til, mens Marius Lingrasmo puttet det siste målet - vane tro på sitt første spark på ballen etter å ha blitt byttet inn. Marius hadde et flott innhopp og kunne lett ha fått et par mål til. Men Marius viser i hvert fall mer og mer at han kan bidra mye til L/Ks allerede høypotente angrep når han er enda nærmere toppformen til høsten.

Det shakye forsvarsspillet vedvarte imidlertid ut andre omgang og tidvis hadde Skognes L/K på gyngende grunn med småfikst angrepsspill. I tillegg fikk Skognes straffe etter holding inne i feltet og reduserte til 4-3. Men 5-3 kom relativt kjapt etterpå, og Dreyer og Lingrasmo i samarbeid satte sluttresultatet til 6-3.

Det skal også nevnes at Skognes stilte med en utespiller i mål. Og selv om ingen mål var tabber ville nok Skognes faste sisteskanse, Kevin Gover, hatt mulighet på et par av målene.

L/K var uten blant andre spillende trener André Fagerborg og kaptein Tom-Jørgen Gangsø.

Med Salangens gledelige seier over Skjervøy lørdag, har L/K seks poengs forsprang i toppen av TiTo-tabellen. Da med en kamp mer spilt enn hovedutfordrerne Fløya og Skjervøy. L/K er nå eneste ubeseirede lag i TiTo.

L/Ks lag: Michael Wæraas; Kristoffer Fagerborg, Mats-Haakon Karlsen, Jan Robin Bjørn, Tor Arne Larsen; Steffen Dreyer, Lasse Hausner; Øyvind Garfjell, Rune Lillevik, Rune Kristiansen, Ole Oscar Ross.

Innbyttere: Frode G. Larsen, Marius Lingrasmo og Freddy Skogvang.

Gule kort L/K: Rune Kristiansen, Tor Arne Larsen.