Ny seier for b-laget

Postet av Lyngen/Karnes IL den 22. Jun 2008

L/K reservene leverte sesongbeste og tok sin andre 4-1 seier på fem dager.

I en jevnspilt førsteomgang er det Fredrik P. Johansen som etter knappe ti minutter setter inn dagens første mål fra kloss hold. Foranledningen var en dødball hvor L/K klarer å holde trykket oppe, og Jan-Robin Bjørn legger inn til Fredrik som krangler ballen over steken.

Utligningen er av det mer uheldige slaget. En dødball fra venstre blir slått hardt inn i feltet, hvor Trond Egil Larsen bare forlenger ballen opp i høyre kryss for keeper(!), Stian Stenhaug. L/K går imidlertid rett i angrep etter utligningen, og det går knappe 20 sekunder før Fredrik P. Johansen setter inn sitt andre mål for dagen etter fint forarbeid av Øyvind Garfjell. Flere mål blir det ikke til pause.

Andre omgang er årsbeste fra L/K sin side. Gang på gang skapes det farligheter foran målet til Finnsnes, og det er derfor veldig fortjent når Kristoffer Fagerborg setter inn 1-3 fra 6-7 meter etter flott forarbeid av en for dagen offensiv Jan-Robin Bjørn.

Etter dette styrer L/K kampen fullstendig. Det ene angrepet etter det andre rulles opp, og bare unøyaktighet foran mål gjør at ikke kampen er punktert tidligere.

Etter 87 minutter settes den berømmelige spikeren i kista når Kristoffer spiller Øyvind igjennom alene med keeper. Avslutningen går i det nærmeste hjørnet bak en sjanseløs keeper.

På en dag hvor det legges ned en solid laginnsats imponerte spesielt Kristian Rognli sentralt på midtbanen. I andre omgang var han ikke ulik Italias Gattuso i spillestilen, og tok skikkelig for seg i duellene.

I mål leverte utespiller Stian Stenhaug sikkert keeperspill, og noen flotte redninger når L/K trengte det som mest.

Finnsnes 2- L/K 2 1-4 (1-2). 0-1 Fredrik P. Johansen (10), 1-1 Selvmål (36), 1-2 Fredrik P. Johansen (37), 1-3 Kristoffer Fagerborg (55), Øyvind Garfjell (87).

L/Ks lag: Stian Stenhaug, Åmund Rognli, Trond Egil Larsen, Jan-Robin Bjørn, Stig-Roar Hansen Rognli, Andreas Holm, Kristian Rognli, Kristoffer Fagerborg, Alexander Løvland Rygh, Øyvind Garfjell, Fredrik P. Johansen

Innbytter: Uno Nesvik

Dommer: Bjørn Tore Haugen