FK Fotball-ligaen:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 10. Sep 2009

En Lange vender tilbake

Roger Lange spilte ikke mange kampene for L/K da han var i klubben i 2005, men statusen i klubben er likevel smått legendarisk. Nå er han tilbake - denne gangen som trenerkonsulent i Tromsø.
Roger ble presentert for spillerne under samlinga i Tromsø i går og skal bidra på noen treninger i byen framover, i spann med det trenerteamet L/K allerede har i byen. L/K har en langt større andel spillere i byen nå i høst enn tilfellet var i vår, samt at spillende hjelpetrener Tore Veseth Olsen har flyttet til Alta, og det krever en opprustning av apparatet i byen. Her kommer Roger Lange inn.

L/K befinner seg i en relativt kritisk, og uvant, situasjon i bunnen av 3. divisjonstabellen. Vi er ikke mer naiv enn at vi vet at det er spillerne sjøl som må snu dette.

Håpet og ambisjonene er likevel at den gamle TIL-kapteinen kan bidra til å få ut litt mer av potensialet i gruppa og få hele stallen til å yte maksimalt i de siste fire kampene i år, slik at nedrykk ikke trenger å være et tema når sesongen er over.