FK-Fotball Ligaen 2010:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 11. Jan 2010

Garfjell i tre nye år

Det som er dårlig nytt for motstandernes høyrebacker er godt nytt for L/K.

I helga gjennomførte L/Ks A-lag årets første samling i Lyngenhallen. Ca 20 spillere deltok fredag og lørdag - under ledelse av trenerduoen Roger Lange og Dan-Håvard Johnsen.

Én av dem som var med på samlingen var venstrevingen Øyvind Garfjell (19). Han benyttet anledningen til å signere en ny, fin treårskontrakt med moder- og fader-klubben. L/K er veldig glad for at Garfjell ønsker å satse videre i L/K - klubben han debuterte for allerede i 2006, som 16-åring. Med hans fart, teknikk og vidunderlige venstrefot vil han nok herje godt fra seg i langs venstreflanken de tre neste årene også.
Øyvind har allerede 96 A-kamper under vesten og kommer til å nå 100 kamper i løpet av sesongoppkjøringen til L/K. Garfjell har 26 A-lagsmål.

Også keeper Jørgen Vik, som skrev B-skjema med L/K før jul, skrev under kontrakt med L/K i helga. Han slapp knapt inn mål i det hele tatt på helgens to samlingsøkter og virket i godt slag allerede. Lover bra!

Spillerne fikk forøvrig solid bevertning i helga. Trener Johnsen, i samspill med materialforvalter Geir Granås, sto for både felles kveldsmat fredag og felles frokost lørdag. Veldig bra tiltak som danner mal framover.

Armhevinger er ikke hva det engang var. Her en ny variant fra samlinga, med Aleksander Helberg (under) og Øyvind Garfjell i fri utfoldelse. Andreas Holm holder beina til Garfjell.