L/K på Sortland:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 20. Mar 2010

To nye mål av Morten Nilsen og 4-2 seier over Sortland.

Morten Nilsen har ikke spilt L/K-kamp siden han scoret tre mål mot Senja i februar. Nå var kraftspissen tilbake igjen i den røde drakta og da ble det to nye mål på loppagutten.

Anledningen var treningskampen mot Sortland IL i Blåbyhallen i kveld. L/K vant til slutt 4-2. Og det var fortjent ifølge trener Roger Lange.

- Det var fortjent, ja. Det står 0-0 til pause og så spiller vi veldig bra fram til 4-1. Flere fine mål blant annet talte vi minst 15 trekk i forkant av 3-1 målet til Alexander Løvland Rygh, sier Lange.

Ole Oscar Ross åpnet scoringsballet i kveld. Han gjør alt riktig etter en fin pasning fra Øyvind Garfjell. Så er det Morten Nilsen og Steffen Dreyer som samspiller fint. Dreyer slår ut 45 grader til Morten, som dunker ballen i mål.

Så får Sortland en redusering på straffe, før Alexander Løvland Rygh satte inn det tungt assisterte 3-1 målet. Så rundt et kvarter før slutt blir Ole Oscar Ross felt på 35 meter. Morten Nilsen tar rennafart og klinker ballen i krysset. 4-1.

Sortland får et mål til på slutten - på en ny straffe - men L/K-seieren er aldri truet. Det til tross for at laget var redusert til ti mann etter at startdebutant Joakim Einebakken Nilsen (15) - for anledningen stopper i fraværet til navnebror Flatvoll, Rudi Dreyer og Mathias Olsen - ble utvist etter å ha fått to gule kort.

- Det var en feil avgjørelse å gi det andre gule kortet. Men, men, sier Roger Lange.

Sortland var en grei nøtt for L/K i kveld. De har vunnet mye i sin lokale vinterserie og har nok også en viss hjemmebanefordel i Blåbyhallen.

Skår i gleden: Andreas Løvland ble skadet allerede etter tre-fire minutters spill i kveld. Han ble kjørt til sykehus på Stokmarknes med smerter, og det er i kveld uvisst hva som er konklusjonen derifra.

L/Ks lag: Jørgen Vik; Andreas Holm, Mats-Haakon Karlsen, Joakim Einebakken Nilsen, Øyvind Garfjell; Tarjei Hansen Gautestad, Steffen Dreyer, Ole Oscar Ross, Aleksander Helberg; Morten Nilsen, Andreas Løvland.

Innbyttere: Espen Haugen, Fredrik P. Johansen, Jøran Grønnbakk Åsheim, Jonas Samuelsen, Alexander Løvland Rygh

Ny kamp imorra, mot Leknes.