Treningsleir Piteå:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 22. Jul 2010

Internasjonalt tap
L/K fikk seg et tap mot svenske Alvik IK onsdag.
I et alldeles vanvittig regnvær på Liko Arena utenfor Luleå måtte L/K se seg slått av hjemmelaget onsdag kveld. 4-2 ble sluttresultatet etter at det sto 1-1 til pause. Steffen Dreyer startet på benken, men kom inn da Andreas Løvland fikk seg en smell. Steffen trengte bare noen få minutter på banen før han satte inn 1-1 etter en pasning fra Stig-Roar Hansen Rognli.

I andre omgang tar L/K ledelsen etter en vakker pasning og en like vakker avslutning fra henholdsvis Steffen Dreyer og Ole Oscar Ross. Men så slipper L/K inn et par enkle mål etter dødball, der Alvik får headet ganske uforstyrret i mål. Alvik setter ett til tyve minutter før slutt, og L/K makter ikke å hente inn forspranget.

L/K så ut til å ha fin kontroll på matchen i starten og var klart best. Derfor var det overraskende at Alvik klarte å score fire mål, selv om ett av dem var ett selvmål av L/K der kaptein Mats-Haakon Karlsen ga et vanskelig tilbakespill til keeperdebutant Kristoffer Granås (15). Et såpeglatt og vanskelig underlag skal riktignok ta litt av skylden for den. L/K lot seg i litt for stor grad prege av de vanskelige forholdene og mange av spillerne spilte under pari. Tunge L/K-bein etter harde treningsøkter er nok en forklaring på det. Samtidig var det gledelig nok noen som spilte en god kamp, og i dag velger vi å trekke fram Ole Remi Hausner og Joakim Flatvoll.

L/Ks lag: Kristoffer Granås; Andreas Holm, Mats-Haakon Karlsen, Joakim Flatvoll, Stig-Roar Hansen Rognli; Ole Remi Hausner, Ole Oscar Ross, Espen Haugen, Tarjei Hansen Gautestad; Andreas Løvland, Morten Nilsen

Innbyttere: Steffen Dreyer, Jonas Samuelsen, Rudi Dreyer, Christer Steinvik, Jøran Grønnbakk Åsheim, Alexander Løvland Rygh