FK Fotball-Ligaen 2010:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 1. Sep 2010

Rygh kommer til L/K

31 dager på nordsiden av Lyngenfjorden var nok for Alexander Løvland Rygh.

30 juli ble Alexander Løvland Rygh spilleklar for Nordreisas 4. divisjonslag etter å ha valgt å ta overgang til de svart-hvite fra nord. 31 dager senere er Løvland Rygh tilbake i L/K igjen - få timer før transfervinduet for amatører stengte for i år. I tillegg skal en spiller være mimimum 30 dager i en klubb før han kan gå videre, så her var timingen på alle måter god.

Rygh forlot L/K sammen med Aleksander Helberg og bestemte seg i grevens tid for å komme tilbake for å avslutte sesongen i toppen av 3. divisjon i steden for toppen av 4. divisjon. Tre mål på fem kamper ble fasiten i Nordreisa for Løvland Rygh.

L/K er glad for at Løvland Rygh er tilbake i klubben, spesielt ettersom Morten Nilsen i mellomtiden har forlatt og vi har blitt én mann mindre i stallen. Løvland Rygh vil helt sikkert pushe for spilletid i de neste kampene - selv om kampen om en plass i startelleveren i L/K er tøff nok.

I tillegg til Løvland Rygh er Oskar Leiros (15) og Martin Strand (17) inne i stallen til L/K - som dermed er på 24 mann når vi nå går inn i den avgjørende delen av sesongen. I den stallen er også langtidsskadde Mats-Haakon Karlsen inkludert.