FK Fotball-Ligaen 2010:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 26. Sep 2010

Svak hjemmeavslutning
Og dermed var Skarp seriemestre 2010.

Både L/K og Finnsnes hadde i utgangspunktet mye å spille for i årets siste kamp på Polleidet. L/K hadde fortsatt heng på Skarp, mens Finnsnes har som målsetning å kvalifisere seg for den nye tredjedivisjonen.
Men fra start virket det som om det kun var grønntrøyene som var motivert til å gi alt. FIL lag seg svært lavt, men slapp opp folk når de fikk muligheten. Et pent angrep på høyresiden resulterte i 1-0 etter tolv minutter. Så fikk Finnsnes et straffespark som skjervøyværingen Svenn Johansen ekspederte i mål. Greit idømt etter at Andreas Holm hektet veteranen Ståle Johansen i feltet. L/K hadde egentlig lite å by på i første omgang, selv om vi hadde det meste av banespillet. Det er sjeldent at et i utgangspunktet så godt lag, med mange gode enkeltspillere, som FIL har går ut så defensivt. Men mot L/K funket det i alle fall godt. Men uansett hvor mange forsvarerer motstanderen stiller med, så klarer Ole Oscar Ross å bryte igjennom. Etter å ha startet som spiss, ble Ross flyttet ut på høyrevingen. Han fosset igjennom gang på gang og fikk lagt inn gode innlegg. Men denne kampen klarte vi ikke.

I andre omgang var L/K klart best og kom til en rekke sjanser som normalt havner i nota. Steffen Dreyer, som viste mye vilje i dag, jobbet seg til flere gode målsjanser, men skuddene ble for dårlige. I stedet får FIL et nytt straffespark etter en god prestasjon av FILs Ola Bromseth, som viste meget gode takter på Polleidet. Han lurer to-tre L/K-forsvarere før Joakim Flatvoll bryter han ned i gresset. Kanskje ikke like klar straffe som den første, men grei nok også den. Svenn Johansen får dermed bli tomålsscorer.

Med Skarps 17-1 seier over BOIF, viste bylaget for alvor at de tross alt har vært det beste og mest stabile laget i 3. divisjon i år. Med et greit resultat borte mot Skarp i siste seriekamp, så holder vi Fløya bak oss på tabellen og tar 2. plassen. Det skal vi være godt fornøyd med.
Vi gratulerer uansett Skarp med seriemesterskapet!

* Hyggelig comeback for kaptein Mats-Haakon Karlsen, som ble skadet i august. Han fikk seg en omgang og vil også være klar til match mot Skarp neste helg.

L/Ks lag: Jørgen Vik; Andreas Holm, Joakim Flatvoll, Tomas Einebakken Nilsen, Øyvind Garfjell; Andreas Løvland, Ole Remi Hausner, Joakim Einebakken Nilsen, Steffen Dreyer; Tarjei Hansen Gautestad, Ole Oscar Ross.

Innbyttere: Alexander Løvland Rygh, Mats Haakon Karlsen

Dommer: Johnny Olsen, Bakkeby - god