L/K i 3. divisjon:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 27. Mai 2011

Klar i startblokkene
Nytt bekjentskap for Ole Oscar Ross og resten av L/K-guttene når Norild kommer til Geitnes i kveld.

Ikke siden 1994 har L/K spilt seriekamp mot gammelklubben til Sigurd Rushfeldt og Morten Gamst Pedersen. For øvrig samme år som vår høyreback Joakim Einebakken Nilsen ble født.
Den gang, i daværende 2. divisjon avdeling 6, vant L/K, under ledelse av Knut Høgtun, begge oppgjørene mot finnmarkingene 3-1. Norild rykket ned den sesongen og har holdt seg i Finnmarksserien siden.

L/K har unngått poengtap så langt i år og har fått et forsprang på tre poeng på tabellen. Til kampen i kveld er det fortsatt usikkert om midtbanemannen Tarjei Hansen Gautestad blir klar. Det samme gjelder venstreback Tor Arne Larsen. Begge er dog i troppen til kampen. Det er også Espen Haugen, mens Kristian Granås og Magnus Henriksen ikke rekker kampen i kveld.

Uansett blir det garantert en slagkraftig L/K-ellever som entrer krøllgresset i kveld. Norild har fått en bra start på sesongen og står etter fem kamper med ni poeng - like mange som Finnsnes. Kampen mot L/K blir lagets første i Troms denne sesongen.

Hovedtrener Bernt Olav Johansen har trua på tre poeng også i kveld.

- En forutsetning for tre poeng er imidlertid at vi er fullt skjerpet, slik vi må være i alle kampene i denne divisjonen, sier Johansen.

L/Ks tropp: Jørgen Vik, Tommy Morten Mortensen, Jonas Samuelsen, Joakim Einebakken Nilsen, Mats-Haakon Karlsen, Tarjei Hansen Gautestad, Ole Oscar Ross, Øyvind Garfjell, Andreas Løvland, Ole Remi Hausner, Alexander Løvland Rygh, Tomas Einebakken Nilsen, Jan Robin Bjørn, Espen Haugen, Stig-Roar Hansen Rognli, Tor Arne Larsen, Oskar Leiros, Ståle Johansen og Steffen Dreyer.

Møt opp og støtt guttan i kveld!