L/K 2011:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 3. Okt 2011

L/K-spillere i 100
Vi trøster oss med litt statistikk og fokuserer på flere artige jubileer i KIF-kampen lørdag.

Det var ikke all verden å glede seg over i Kirkenes i helga. L/Ks 5-3 tap for hjemmelaget betyr at opprykkssjansene er drastisk redusert foran siste serierunde til helga.

Men det var enkelte lyspunkter å ta tak i også - blant annet på jubileumsfronten. Først og fremst representert ved Andreas Løvland, som i en alder av 18 år og 144 dager, lørdag passerte milepælen med 100 obligatoriske A-kamper for L/K. De siste 96 av dem har vært fra start!

Fra Andreas debutert på disp 15 år og 79 dager gammel juli 2008 har han faktisk bare gått glipp av fire obligatoriske A-kamper for L/K. Det vil si at L/K i perioden har spilt 104 A-kamper og Andreas har spilt 100 av disse. Og de fire kampene Andreas har gått glipp av har vært tre treningskamper og én cupkamp (hjemmeseieren mot BUL i år).
Det betyr at Andreas har spilt alle seriekampene til L/K siden han debuterte for drøyt tre år siden!
Det er en imponerende stabilitet for hvem som helst, og i alle fall for en så ung spiller som Løvland. At han i år også figurerer helt i toppen på scoringslistene til L/K gjør bare prestasjonen enda bedre.

Men Andreas var ikke den eneste L/K-spilleren som ble knyttet til 100-tallet i helga. Også Joakim Einebakken Nilsen sørget for å passere en barriere - men da på vegne av klubben. Furuflatingens første mål for sesongen var samtidig L/Ks 100. mål denne sesongen - alle kamper inkludert.

* Øyvind Garfjell, som måtte ut med skade tidlig i Kirkenes passerte 150 A-kamper for L/K - noe det også står stor respekt av i en alder av 21,5 år.

* Espen Haugen spilte sin 60. kamp for L/K mot KIF.

* Det er også en intens kamp om serietoppscorertittelen i L/K i år. Ole Oscar Ross har overtaket med sine 13 mål, mens Andreas Løvland og Steffen Dreyer halser bak med sine 12 fulltreffere hver. Ross har dog 19 mål til sammen i alle turneringer - to bedre enn Løvland. Alle Dreyers 12 mål har altså kommet i serien.