L/K selger:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 2. Aug 2012

Satser i 2. divisjon
Andreas Løvland har blitt Finnsnes-spiller på ordentlig.

Forleden ble L/K enige med Finnsnes om en overgang for Andreas Løvland og dermed blir det 2. divisjonsfotball for Andreas også i andre halvdel av sesongen 2012. Klubbene er enige om en overgangssum for oksvikingen og har overfor media karakterisert forhandlingene som gode.

Andreas har vært Altas eiendom etter overgangen fra L/K i vinter - en overgang som måtte skje på amatørkontrakt ettersom Alta ikke ville betale det L/K ønsket for spilleren. Finnmarkingene valgte å leie ut Løvland til FIL i vår. Da hadde Løvland spilt tre kamper for Alta og mer hadde han ikke lov til på grunn av uenigheten mellom Alta og L/K.

Andreas, som var på Polleidet onsdag og så moderklubben vinne 5-3 over Ishavsbyen, har bidratt til at FIL har plukket poeng i 2. divisjon. Og selv om målsetningen for unggutten når han gikk til Alta neppe var å havne i Finnsnes, så håper vi Andreas gjør det beste ut av situasjonen, fortsetter sin utvikling som fotballspiller og får en strålende høstsesong under Bjørn Johansen i FIL.