L/K 2013:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 20. Nov 2012

Lundblad blir ny hovedtrener
L/K henter TUIL-gutt til hovedtrenerjobben i 2013. Les her!

NY L/K-trener: David Lundblad, her fra en kamp mot nettopp L/K i 2005, blir ny L/K-trener i 2013. Foto: Ann Sissel Jenssen

I dag signerte David Lundblad (31) trenerkontrakt med L/K og tromsdalingen blir dermed L/Ks hovedtrener i 3. divisjon i 2013.

Lundblad kommer fra jobben som ansvarlig for TUIL 2 - der han har vært sjef de siste to sesongene. Han har bakgrunn som spiller for blant andre TUIL i 1. divisjon, i tillegg til at han har spilt for blant andre Ishavsbyen, Kiruna, FK Senja og Mjølner. Han har møtt L/K mer enn én gang på fotballbanen.

Nå er det imidlertid trenergjerningen som gjelder. L/K har jobbet hardt etter sesongslutt for å få plass erstatteren til Roger Lange og L/K-leder Johnny Hansen legger ikke skjul på at han er fornøyd med at Lundblad valgte å takke ja.

- Vi er veldig fornøyd med at vi har fått førstevalget vårt som trener for 2013. David har bakgrunn fra TUIL-systemet og TUIL er en klubb som vi i L/K kan strekke oss etter. Han har vært aktiv på et høyt nivå og som trener er han entusiastisk og er villig og har lyst til å bruke tid på L/K, sier Hansen.

Vi kommer tilbake med et ordentlig intervju med David Lundblad. Men David har sagt at han er motivert for jobben og at han er spent på hva han kan få ut av et ungt og talentfullt gjeng i L/K.

L/K jobber videre med å få på plass teamet rundt David Lundblad - både trenerapparat og resten av støtteapparatet. Vi skal ha et team rundt David i Lyngen, samtidig som trenerapparatet skal på plass i Lyngen også.

Ikke minst blir det viktig å få re-signert kontrakter med flest mulig av L/K-spillerne fra årets stall. Parallelt med det skal en litt tynn 2012-stall styrkes og her vil klubben, i samråd med den nye hovedtreneren, begynne å få brikkene på plass.
På begge disse frontene vil det skje en god del siste del av november. Vi lover å holde alle L/K-ere oppdatert på det!