Årsavslutning 2012:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 1. Des 2012

Dreyers tok the double
L/Ks årsavslutning i går ble ekstra artig for disse to.

Årets spiller Steffen Dreyer og Årets forbilde Marius Dreyer.

Fredag kveld benyttet L/Ks A-lag anledningen til å avslutte 2012-sesongen med en ordentlig årsavslutning på Polleidet. Samtidig benyttet man anledningen til å starte 2013-sesongen med en samling i Lyngenhallen og påfølgende spillermøte.

Rundt 20 spillere var på plass i Lyngenhallen for nytrener David Lundblads første trening. Lundblad kunne konstatere at mange av spillerne har holdt formen godt ved like til tross for to måneders fotballpause. Etter en kjapp restitusjonsdukkert i bassenget presenterte L/K-leder Johnny Hansen planene og ambisjonene for 2013 før David Lundblad gikk igjennom litt av det han ønsker å få til kommende sesong.

David Lundblad - L/K-trener 2013.

Etterpå var det imidlertid tid for å avslutte 2012-sesongen. Klubbrommet på Polleidet har sett en og annen fest og viltgryta til trener Dan-Håvard Johnsen var et perfekt bakteppe for nok en flott årsavslutning.

Da det ble tid for utdeling måtte to bla Dreyer til pers. Først Marius, som i sin første sesong i L/K etter overgangen til Kvaløya har imponert alle med sin innstilling til både trening og kamp. Han har vist en klubbfølelse som skulle tilsi et fødselssted et sted på strekningen Polleidet - Lyngseidet og har etter at han ble skadet i høst likevel vært på hjemmekampene i Lyngen. En verdig vinner av prisen, som L/K tar sikte på blir delt ut årlig fremover.

Årets spiller-trofeet er langt mer etablert og i 2012 var det umulig å komme utenom storscorer Steffen Dreyer, som scoret 32 seriemål i år og gikk til topps som L/Ks mestscorende gjennom tidene. Steffen har vært stabil og god i hele år etter at han satte sitt første seriemål mot Nordreisa i vår. Men han har ikke bare scoret selv. Han har klart å være både måljeger og lagspiller, hvilket har ført til en god del assists også.
Steffen Dreyer takket for prisen, som er hans første etter 11 sesonger på A-laget. Han valgte i takketalen å trekke fram lagkameratene og deres mange målgivende til ham gjennom sesongen. Og lovde ikke minst nye mål i 2013!

Øyvind Garfjell, Mats-Haakon Karlsen og Marius Dreyer forsyner seg av viltgryta til trener Johnsen.