L/K 2013:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 20. Des 2012

Joakim ut - tre nye inn
L/K mister en solid spiller i Joakim Einebakken Nilsen (18). Da må nye spillere inn. LES MER HER!

NYE I L/K: Edvard Hamnvik Sagelv, Stian Nordby og Aleksander Løvland Rygh.

Denne uken ble det klart at Joakim Einebakken Nilsen (18) går til vår hardtsatsende divisjonskollega Finnsnes.
L/K-backen, med 74 kamper for oss, valgte å takke ja til tilbudet fra Lenvik-klubben, og dermed er vi én lyngsværing i manko. Trist å miste en av våre egne til divisjonskolleger, men Joakim har slått fast at L/K ikke var i stand til å legge forholdene til rette for ham i så stor grad som Finnsnes maktet. Da må vi respektere at spillere av og til velger en annen klubb.

Joakim debuterte som 15-åring, som innbytter i treningskamp mot FK Senja i februar 2010, og har altså rukket 74 kamper for A-laget, til tross for sin unge alder.
Joakim er opprinnelig Furuflaten-gutt, men har spilt aldersbestemt for samarbeidslag mellom Furuflaten og L/K i oppveksten og er nærmest å regne som vår egen.
Men nå blir FIL-gutten igjen FIL-gutt. Vi i L/K takker Joakim så mye for innsatsen for nå og ønsker ham lykke til videre i karrieren! Vi får også håpe at han ikke blir stående med 74 kamper for L/K :-)

Når spillere forlater en ambisiøs klubb som L/K, så må de erstattes. Den siste uken har vi signert tre nye spillere til L/K, og flere er på vei:

Stian Nordby (18):
Fortid i blant annet TIL og Fløya. Sønn av Karnes-legenden Stig Nordby og dermed ekte lyngsværing! En offensiv kraft som vi kan få mye nytte av i 2013. Kan spille i flere posisjoner offensivt. Har hatt et hvileår i 6. divisjon med Storelva men er innstilt på å spille mye i 3. divisjon i 2013. Velkommen!

Edvard Hamnvik Sagelv (20):
Kommer fra Fløya, der han har spilt de tre siste årene. Han har spilt for Storsteinnes og Nordkjosbotn i oppveksten. Har fått begrenset med tillit i 3. divisjon i 2012, men har kvaliteter som vi i L/K har bruk for. Sterk og god forsvarsspiller som kan bekle for eksempel en backplass. Hamnvik-navnet er velkjent i Lyngen og Edvard har mye slekt i Furuflaten!

Aleksander Løvland Rygh (25):
Har vært i L/K flere ganger før, men 2013-utgaven blir den suverent best trente av alle ALR-utgavene vi har sett i L/K. Er i utgangspunktet tenkt mest for 5. divisjonsspill, men en topptrent Rygh kan selvsagt ikke utelukkes for 3. divisjonsspill heller. Er i utgangspunktet spiss, men med nyvunnen løpskapasitet i tillegg til de gamle kvalitetene som blant annet ballfølelse og skuddstyrke, så er nok Rygh mer fleksibel enn noensinne.

Arbeidet med å re-signere spillerne som var i L/K i 2012 fortsetter også i jula - når folk vender nesen hjem til Lyngen. Det er viktig å avklare flest mulig av våre eksisterende spillere, parallelt med at vi uansett må ha inn nye spillere.

Og det vil bli signert to nye spillere i løpet av dagen. Spennende spillere som dere vil få vite mer om når navnetrekket er på plass. Følg med!