L/K 9-10 år

Postet av Lyngen/Karnes IL den 5. Mai 2013

Info foran sesongstarten
Her er litt av det du som forelder trenger å vite foran 2013-sesongen. Oppdatert per 6. mai!

L/K 9-10 år 2013

Følgende personer er ansvarlige for laget i 2013:
Lagansvarlig/trener: Torbjørn O. Karlsen. (m) 92664354
Trener/lagleder: Frank Bekkstrand (m) 95287643
Trener/lagleder: Øyvind Simonsen (m) 91355398
Lagleder: Frode Isaksen (m) 90694249

De tre førstnevnte har ansvaret for treningene i år, mens Frode er lagleder sammen med Øyvind for L/K Blå. Torbjørn vil ha det administrative ansvaret for L/K 9-10 år.

* Info til foreldre og foresatte vil bli gitt på SMS og her på denne siden. Info på e-post vil bli gitt kun unntaksvis. Erfaringen er at det er lettest å ha en nettside som er fasit, i steden for å sende mail frem og tilbake. På denne siden på L/K-nett vil foreldre og foresatte kunne finne korrekt og oppdatert info hele tiden.
NB! Hver spiller har i utgangspunktet kun én kontaktperson som mottar SMS. I spesielle tilfeller går det fint å ha to, men da må Torbjørn ha beskjed om det. SMS-ene har dere allerede begynt å få, så da vet hver enkelt hvem som er oppført som kontaktperson for spilleren.

* I år stiller vi med to 9-10 årslag. Vi er 14 spillere som fyller årskravene. I tillegg vil 2005-spillerne Berger Eidet Karlsen og Odin Sørensen fylle opp lagene slik at vi ikke risikerer å bli lite folk.
Det er også mulig å låne internt i lagene hvis vi får bemanningsproblemer. Vi har også valgt å plassere de tre jentene våre på samme lag, slik at de får være sammen i år.

Per. 05.05.13 ser lagene dermed ut som følger:

L/K RØD:
Lagledere: Frank Bekkstrand og Torbjørn O. Karlsen
Tordar Eidet Karlsen
Regine Mortensen
Tobias Bekkstrand
Markus Nordby
Anna van Gemert Ross
Frida Letto
Hans-Erling Skatvedt Hansen
Berger Eidet Karlsen

L/K BLÅ:
Lagledere: Øyvind Simonsen og Frode Isaksen
Andreas Simonsen
Ole Johan Paulsen
Johannes Lundvoll
Fredrik Lundvoll
Aleksander Larsen
Oliver Bergseth-Johansen
Aleksander Jensen
Odin Sørensen

* Treninger. Vi trener fra mandag 6. mai ute på Geitnes. Vi trener to ganger i uken. Mandag og torsdag fra klokken 18.00 - 19.30. I hektiske perioder i kampsesongen, kan det bli aktuelt å kutte en trening, men det får vi eventuelt komme tilbake til.

* Terminlisten for begge lagene finner dere her. Alle hjemmekampene er satt opp på Geitnes.
Det blir ingen turer over Lyngenfjorden, og det tror vi er gunstig. Våre lengste turer blir da til Storsteinnes og Lyngstuva, og det er overkommelig.
OBS! Kampene mot Lyngstuva er snudd, slik at vi får bortekampene der til høsten og hjemmekampene i vår. Dette fordi de skal legge kunstgress i sommer og vi slipper gruskamp. Terminlisten på nett vil bli oppdatert snart!

* Kontingenter og avgifter. 1.500 kroner i treningsavgift. I tillegg er det en L/K-genser inkludert i avgiften. Avgiften er lik for alle spillere i klubben - inkludert seniorspillere. Vi har kuttet 700 kroner fra i fjor på grunn av bortfall av utgifter til leie av Lyngenhallen. I tillegg blir det ikke loddsalg i år. Dermed skulle det være en godt spiselig ordning. Treningsavgiften skal dekke baneleie, betaling for turneringer, utstyr, fergekort, vedlikehold og diverse andre ting. Søskenmoderasjonen er på 300 kroner.

* Kjørelister lager vi i utgangspunktet ikke. I disse årsklassene bruker det å ordne seg veldig greit uten. Skulle ting eventuelt skjære seg, så får vi komme tilbake til det. Vi oppfordrer til å samarbeide om skyss!
Og så håper vi at flest mulig av foreldrene har lyst til å være med på kamp så fremt man har tid og anledning. Vi koser oss både på borte- og hjemmekamp!

* Fruktlister. Vi skal ha fruktutdeling på alle hjemmekampene. Ansvaret blir fordelt på foreldrene og listen blir dermed slik:

L/K Rød
14.05: Tordar
23.05: Markus
30.05: Regine
20.06: Tobias
26.08: Anna
03.09: Frida
19.09: Hans-Erling

L/K Blå
20.05: Andreas
29.05: Ole Johan
06.06: Oliver
13.06: Johannes
27.06: Fredrik
08.08: Aleksander Larsen
12.09: Aleksander Jensen

Vi ønsker også at vi i størst mulig grad bruker bua på Geitnes til for eksempel kaffe- og vaffelsalg ifm. kamper. Dette får imidlertid de respektive laglederne ansvaret for å følge opp overfor foreldrene, ettersom det ikke er et absolutt krav med salg på kampene. Men vi ønsker å skape en ramme også rundt de yngstes kamper og det er veldig lett og greit å operere i bua på kampene.

* Turneringer. Vi planlegger å delta i følgende turneringer i 2013:
                        * Bendit-turneringen på Finnsnes 25-26 mai
                        * Sankthansturneringa Nordreisa 21-23 juni
                        * Biltrend-cup Nordkjosbotn tidlig i september
(Det kan dukke opp flere turneringer, men vi føler at tre i utg.pktet er nok)

Både Finnsnes og Nordreisa er i utgangspunktet overnattingsturer, men vi kommer tilbake til detaljene. Vi deltar derfor med så mange lag som påmeldingen fra foreldrene tilsier. Det vil komme SMS med det første når det gjelder Finnsnes-turneringen og påmeldingen til den.

God sesong!