6. divisjon: Tromsøysund - L/K 2 3-20

Postet av Lyngen/Karnes IL den 2. Jun 2013

Storseier på bortebane
L/Ks B-lag, med blant andre Frode Følstad og Trond-Egil Larsen, ga seg ikke før sneset var fullt.Frode Følstad og Trond-Egil Larsen hadde god kontroll i fredagens B-match

Det ble til slutt 3-20 til L/K 2s syverlag på Stakkevollan fredag kveld. Hjemmelaget Tromsøysund var ingen målestokk i det hele tatt for det meritterte og rutinerte laget til lagleder Freddy Skogvang.

Ingen av spillerne har spilt seriekamper for A-laget i år, men rutinen, samt løpsstyrke i topptrente folk som blant andre Ole Remi Hausner og Stian Kviteberg, gjorde L/K 2 til en uimotståelig motstander for bylaget. Når Hausner i tillegg viser seg som en målmaskin, så blir det vanskelige for motstanderne.

Gledelig å se André Fagerborg tilbake i L/K-trøya og i målprotokollen. Der havnet også Martin Strand, som med sine 19 år representerte ungdommen i laget fredag:

L/K stilte med følgende spillere (mål i parantes): Daniel Karlsen, David Lundblad (3), Steffen Dreyer (4), Frode G. Larsen (3), André Fagerborg (2), Ole Remi Hausner (6), Frode Følstad, Stian Kviteberg, Trond-Egil Larsen (1), Martin Strand (1) og Freddy Skogvang.

L/K 2 har dermed to seire og 27-5 i målforskjell etter sine to første syverkamper. Kampene til L/K teller med i divisjonen, men vi kan ikke rykke opp med laget vårt. Det er kun L/K som spiller syverfotball i vår 6. divisjonsavdeling.

Neste kamp er hjemme på Geitnes - mot TUIL 3. Den kampen går fredag og da vil nok publikum se både yngre og betydelig eldre L/K-spillere enn det som stilte opp mot Tromsøysund. L/K-trener David Lundblad ønsker å være litt forsiktig i bruken av spillere fra A-stallen i B-kampene, men når det passer inn i kampprogrammet i 3. divisjon så vil også A-spillerne kunne spille 6.  divisjon.