3. divisjon: Tverrelvdalen - L/K 2-3:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 16. Jun 2013

Nordby matchvinner
På overtid tar Stian Nordby ansvar og setter inn 2-3 på straffe.

Seieren over Tverrelvdalen i Tverrelvdalen lørdag var utrolig viktig for L/K. Med de tre ervervede poengene ligger L/K, med sine 14 poeng, fint til i sjiktet bak den suverene serieleder Finnsnes.

Det var TIL som startet best i Alta. Allerede i kampens første minutter går hjemmelaget opp i ledelsen ved Joakim Fossmo etter corner. Etter 17 minutter utligner imidlertid hammerfestgutten Mads A. Bjørkly for L/K. Bjørkly løper igjennom TIL-forsvaret og setter utligningen - hans fjerde seriemål for året.

Men TIL ga seg ikke så lett. De tar ledelsen igjen, ti minutter før pause. En heading på bakerste fra Fredrik Arnesen finner nettet bak L/Ks Kristoffer Granås. Det blir også pauseresultatet.

I andre omgang er L/K det beste laget. Vi presser på for en utligning og TIL har kun sporadiske oppløp på kontringer. Comeback-mannen Steffen Dreyer setter 2-2 midtveis i andre omgang og på overtid får Stian Nordby altså mulighet til å bli matchvinner. Den sjansen tar lyngengutten fra Kvaløya godt vare på.

Ifølge rapportene er det mange L/K-spillere som kan være veldig fornøyde med sin innsats. Kristoffer Granås gjør en avgjørende redning sent i kampen og det vanker også ekstra skryt til Kristian Knutsen og Marius Grønnbakk i dag. Men hele laget skal ha all mulig skryt for de tre poengene!

* Steffen Dreyer scorer i sin andre kamp på rad. Hvor mange kamper med mål klarer han på rappen nå?

* Mads Bjørkly og Jonathan Talseth Nilsen er L/Ks toppscorere, med fire mål hver.

L/Ks lag: Kristoffer Granås; Edvard Sagelv, Marius Dreyer, Lasse Johnsen, Vegard Emaus Nikolaisen; Marius Grønnbakk, Kristian Knutsen; Stian Nordby, Jonathan Talseth Nilsen, Steffen Dreyer; Mads Bjørkly

Innbyttere: Stig-Roar Hansen Rognli, Lars Petter Rotvold Nilsen, Oskar Leiros