Trofi 2014:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 15. Okt 2013

David tar over FK Senja
David Lundblad gir seg som L/K-trener etter én sesong.

L/Ks hovedtrener David Lundblad meddelte i dag L/K at han slutter som L/K-trener og tar over FK Senja etter Jan Tore Bakli. David ble senere i kveld presentert som ny Senja-trener og dermed ble det med den ene sesongen i Lyngen/Karnes for tromsømannen.

David sier til L/K at det har vært en tung avgjørelse å ta og at han har veid for og imot. Lundblad understreker at han har trivdes godt i L/K, men har vurdert de sportslige utfordringene i FK Senja som mer interessante og er derfor tapt for oss nå.

Daglig leder i L/K, Rune Lillevik, ønsker David Lundblad lykke til videre i trenerkarrieren og sier at avgjørelsen helt og fullt har vært Davids alene.

- Senja har hatt det travelt med å få på plass en ny trener og det må vi bare akseptere. David var ønsket med videre, men han hadde kun kontrakt med L/K ut 2013, sier Lillevik.

Lyngen/Karnes takker David Lundblad for innsatsen i år og ønsker han all mulig lykke videre i en forhåpentligvis fremgangsrik trenerkarriere. Til tross for at L/K er i en utsatt posisjon etter sesongen og er avhengig av TIL for å beholde statusen som 3. divisjonslag, så står det uansett respekt av den jobben som David har gjort - både på det sportslige og det menneskelige plan. Han har på mange måter bygget opp et nytt L/K-lag etter at han tok over og har klart å lage nettopp et lag ut av det.
Så får vi inderlig håpe, ikke minst for L/K sin del, at Lundblad ikke pådrar seg et nedrykk på CV-en når Tippeligaen er ferdig i november.

I etterkant av den ferske treneravgangen, som har kommet rimelig brått på klubben, settes alle kluter til for å komme opp med en ny trenerløsning for L/Ks A-lag. Ambisjonene for klubben er uforandret og forhåpentligvis kan både divisjonsstatusen og trenerløsningen være i havn i løpet av en måneds tid.
Parallelt med det arbeidet vil man jobbe for å avklare mest mulig av spillerstallen. Litt vil nok avhenge av divisjonsstatus, men L/K skal ha en sterk stall i 2014 - uansett divisjon!

Lørdag er det årsavslutning for L/Ks A-lag på Geitnes. Da skal man skue litt bakover på sesongen som har gått, blant annet ved å kåre Årets L/K-spiller, men også begynne å se fremover mot ny sesong.