L/K i 2014:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 17. Des 2013

- Jeg kan nesten garantere at L/K ikke har sett det siste av meg.
Vegard Emaus Nikolaisen forlater oss.

Etter to sesonger i L/K-trøya har Vegard Emaus Nikolaisen (19) valgt å gå videre i karrieren. Nikolaisen, årets L/K-kaptein, skal være hjelpetrener for det ferske 5. divisjonslaget Storelva og dermed er L/K-karrieren over for nå.

Vegard kom til L/K foran 2012-sesongen og har vært en stabil bidragsyter de to sesongene han har spilt for oss. At han fikk tillit som kaptein i en alder av 19 år sier sitt. Vegard har vist på mange måter at han har blitt en L/K-gutt i løpet av den tiden han har vært i klubben, noe også hans avskjedshilsen bærer preg av. Les den lenger ned på siden!

Nå kan Storelva skilte med divisjonens beste fotballspiller. Så ønsker vi han også lykke til med de første stegene inn i trenerkarrieren også. Vi i Lyngen får heie litt på Storelva i år :-)

I Storelva skal Vegard blant annet være trener for Stian Nordby, som også har valgt å forlate L/K etter bare en sesong i klubben. Stian har også vært en viktig bidragsyter i år og har scoret flere viktige mål for oss - blant annet to mål borte mot Porsanger og matchvinnermål mot Tverrelvdalen borte. Nå tar han steget ned i femtedivisjon for å spille med mange av sine tidligere lagkamerater i klubben han forlot til fordel for L/K.

Her er Vegards foreløpige avskjedshilsen til klubben:

Det har vært ei fantastisk tid i L/K. Æ blei tatt imot på en fantastisk måte i fjor av spillera og persona rundt laget og har ikke mistrivdes en eneste dag. E tungt å forlate, men tar med mæ mange gode minna og ikke minst venna for livet. Æ kan nesten garantere at L/K ikke har sett det siste av mæ. Lykke til i 2014!