Endelig seier for 6. divisjonslaget

Postet av Lyngen/Karnes IL den 1. Sep 2021

Gledelig seier for L/K 2, men skader la en liten demper på stemningen på Geitnes i kveld.

L/K 2 dro i land årets første trepoenger med 3-2 mot Ramfjord 2 etter scoringer av Robin Wikbo Samuelsen, Joakim Berg Bjørklund og Ian Harper - alle i første omgang. Samuelsen scorer på et velplassert og overraskende langskudd, Bjørklund på en heading direkte fra corner, mens Harper avslutter et vakkert angrep der Sigve Ringbakken og Aleksander Larsen står for forspillet.

L/K spilte en bunnsolid omgang, blant annet med tre 2006-modeller fra start i Gabriel Wikbo Larsen, Kristofer Waltenberg og Mika Johnsen. Kristofer gjorde sågar sin seniordebut, og den gjorde han godt. Også nysigneringen Ola Haugsbak debuterte for L/K 2 i kveld og viste at han kan bli en bra forsterkning for laget.

Andre omgang ble mindre lystig for L/Ks del. Ramfjordingene scorer to mål, men klarer heldigvis ikke å score flere. Atskillig verre var det at L/K får tre spillere skadet etter det vi ikke kan karakterisere som annet enn unødvendig hardt spill av bortelaget.

RUIL 2 fikk to spillere utvist etter taklinger på Gabriel Wikbo Larsen og Isak Kristiansen - den første direkte rødt - og begge L/K-spillerne måtte hjelpes av banen. Og vedkommende som meide ned og sendte også Marcus Hausner Christensen skadet av banen, var nok heldig som slapp med bare gult kort fra kampens gode dommer Johnny Andreassen.

Selv med 11 mot ti og etter hvert 11 mot ni, så klarte ikke L/K å ro i land seieren på en trygg måte. Men den ble da dratt i land like fullt, anført av forsvarssjef og målscorer Joakim Berg Bjørklund, som virkelig gikk foran på Geitnes i kveld.

L/Ks lag. Hassan Tazabaev, Kristofer Waltenberg, Joakim Berg Bjørklund, Mika Johnsen, Håkon Fossmo, Isak Kristiansen, Gabriel Wikbo-Larsen, Yehya Alsuleman, Aleksander Larsen, Ola Haugsbak, Robin Wikbo Samuelsen

Innbyttere: Sigve Ringbakken, Marcus Hausner Christensen, Ian Harper, Gard Grønvoll Sommerseth