Stortap i Balsfjorden

Postet av Lyngen/Karnes IL den 4. Jun 2018

Det er lenge siden L/K var involvert i et realt bunnoppgjør. Og muligens var det den manglende erfaringen som gjorde utslaget da de rødblå gikk på en 4-1-mine mot Nordkjosbotn lørdag.

I farten kommer vi ikke på et serietap for Nordkjosbotn siden 1991. Både i 2016 og 2017 var set imidlertid jevne oppgjør som L/K klarte å avgjøre til sin fordel. Men lørdag tok balsfjordingene skalpen ettertrykkelig på L/K. 4-1 er stygge tall mot et lag som sto uten poeng foran denne serierunden. Men seieren var fortjent, selv om L/K holdt 1-1 til pause etter at Christer Steinvik (på straffe like før pause) hadde utlignet hjemmelagets 1-0-ledelse.

NIL var best i andre omgang og fikk tidvis alarmerende fritt spillerom i L/K-forsvaret. Heldigvis for L/K er det muligheter allerede tirsdag til å riste av seg skuffelsen og tapet. Da tar vi imot Storelva hjemme på Geitnes.

Et lyspunkt er at vi fortsatt har Nordkjosbotn bak oss på tabellen. L/K ligger på 10. plass med fire poeng, mens NIL altså står med tre.

L/K måtte klare seg uten brødrene Jan-Robin Bjørn og Kristian Bjørn Hansen, samt trener Ole Talberg på midtbanen lørdag. Forhåpentligvis er flere av dem tilbake mot Storelva tirsdag.

* Debut fra start for 2001-spilleren Nasim Shirzad.

L/K fra start: André Waage, Ola Edholm, Vebjørn Isaksen, Jørgen Skog, Aleksander Skatland, Nasim Shirzad, Einar Skogheim, Sigve Ringbakken, Markus Karlsen Skogheim, Ilyas Shirzad, Christer Steinvik

Innbyttere: Stig-Roar Hansen Rognli, Kristoffer Hansen Holst, Gard Grønvoll Sommerseth, Joakim Berg Bjørklund

Gule kort L/K: Aleksander Skatland, Gard Grønvoll Sommerseth, Ola Edholm