L/K - FK Senja 2 17-0: Lenning skriver seg inn i historien

Postet av Lyngen/Karnes IL den 16. Sep 2017

Med åtte mål i én og samme kamp gjorde Aleksander Lenning i dag noe ingen L/K-spiller har gjort før ham.

Det ble fullstendig slakt av det unge FK Senja 2- laget på Geitnes i dag. L/K tok knapt foten av gasspedalen gjennom kampen og puttet jevnt og trutt helt til og med det 90. minutt, da Christer Steinvik satte punktum med 17-0.

Da hadde Aleksander Lenning blitt historisk på mer enn én måte. Etter fem mål i første omgang og tre i andre omgang tok han over scoringsrekorden i L/K i en enkeltkamp - en rekord som har stått siden Morten Nilsen scoret syv mål mot Nordkjosbotn på Polleidet i siste seriekamp i 2011.

Aleksander Lenning var også på pletten da L/Ks 100. seriemål for året skulle scores, og som ikke det var nok så har L/K satt scoringsrekord i en enkeltsesong - fire kamper før serien er over.  111 seriemål har L/K aldri scoret i en enkeltsesong før. L/K var etter forrige serierunde det mestscorende laget i de fem øverste divisjonene i Norge og vi tviler på at de argeste konkurrentene har svart på L/Ks 17 mål denne serierunden.

Aleksander Lenning har nå helt utrolige 24 mål på sine syv kamper for L/K. Og da scoret han ingen i sine to første kamper. Lenning konkurrerer med sin kompis Mats Tunstad om toppscorertittelen i årets 4. divisjon. Tunstad presterte å score ti mål mot Burfjord i dag og leder 40-34 i akkurat den duellen.

Vi oppdaterte kampen på Facebook, så de som vil ha alle målene slik de kom, så kan de følge linken her

Selv om motstanden var svak, så skal L/K ha mye ros for å holde koken og konsentrasjonen oppe gjennom nitti minutter - og ikke minst at man er fokusert bakover og ikke slipper Senja til noe som helst. Offensivt så var Øyvind Garfjell nest sist på veldig mange mål, i tillegg til at han puttet tre selv. Christer Steinvik får også tre nye mål og er nå oppe i 17 seriemål så langt i år. Han har 54 mål totalt i L/K.

Og så tar vi med Jan-Robin Bjørns andre seriemål for året, Magnus Børsheim Kalstads tredje seriemål for året og sist, men ikke minst:

I sin seriedebut for A-laget scoret Kristoffer Hansen Holst (16) sitt første A-lagsmål. Holst, sønn av den gamle L/K-keeperkjempen Henning Hansen, kom inn i det 68. minutt og fikk en enkel jobb med å sette 16-0 etter assist av Aleksander Lenning. Vi tar også med oss 15-årige William Sørensens assist på 17-0-målet til Christer Steinvik - Williams andre assist på to kamper.

L/K har igjen åtte poengs forsprang på Skarp - med to kamper mer spilt enn svarttrøyene. Neste L/K-kamp er TIL 3 på Alfheim tirsdag 26. september.

* Sander Eriksen Østerås (Eks. TUIL) hadde sin hjemmedebut i dag og gjorde en god kamp offensivt for L/K - selv om det ikke ble nettkjenning denne gangen. Østerås kunne lett fått seg et mål eller to, men var faktisk for uegoistisk i et par avgjørende øyeblikk. En flott tilvekst i alle fall!

* Øyvind Garfjell har nå scoret i ni kamper på rad i serien og har 22 seriemål hittil i år. Han står nå med 97 mål for L/K totalt og nærmer seg med andre ord sitt eget lille måljubileum. Vi satser på at han ser 100-tallet før sesongen er over!

* Jørgen Vik spilte sin L/K-kamp nummer 190 i dag. Og det er ikke mange av de 189 foregående som har vært roligere enn denne kampen.

L/Ks mål: Aleksander Lenning (8), Øyvind Garfjell (3), Christer Steinvik (3), Jan-Robin Bjørn, Magnus Børsheim Kalstad, Kristoffer Hansen Holst.

L/Ks lag: Jørgen Vik; Aleksander Skatland, Jan-Robin Bjørn, Joachim Olaussen; Sander Eriksen Østerås, Kristian Bjørn Hansen, Magnus Børsheim Kalstad, Krister Skogli; Øyvind Garfjell, Aleksander Lenning, Christer Steinvik.

Innbyttere: Vebjørn Isaksen, Stig-Roar Hansen Rognli, William Sørensen, Kristoffer Hansen Holst, Benjamin Johansen