Christer og co. nærmer seg 100

Postet av Lyngen/Karnes IL den 9. Sep 2017

Christer Steinvik scoret fire og L/K scoret åtte mot Storelva i dag. Nå nærmer L/K seg 100 seriemål.

L/K viste seg virkelig fram på Storelva i dag, og spesielt duoen Aleksander Lenning og Christer Steinvik var i perlehumør. Steinvik scoret fire mål, Lenning tre og i tillegg serverte de assister til hverandre. Øyvind Garfjell scoret L/Ks siste mål i en kamp som var avgjort til pause. Da stod det 0-4 etter at Christer Steinvik hadde startet showet med en herlig scoring opp i krysset. Så puttet Lenning to før Steinvik økte til 0-4 like før pause.

Andre omgang ble nesten like velspilt fra L/Ks side og målene fortsatte å trille inn på et stadig mer desillusjonert Storelva-lag, som hadde sin beste periode like før pause. Da var den gamle L/K-spilleren Stian Nordby alene med Jørgen Vik to ganger uten å klare å overliste L/Ks sisteskanse og Elva hadde et par sjanser til der rett før Christer Steinvik økte til 0-4 like før pause.

Slik kom målene:

0-1 (17): Joachim Olaussen slår en lang ball opp mot venstre. Christer Steinvik demper effektivt og avslutter med høyre helt opp i lengste kryss. Vakkert!

0-2 (18): Aleksander Lenning spiller vegg med Kristian Bjørn Hansen inne i Storelva-feltet og setter ballen sikkert i hjørnet alene med Storelva-keeperen.

0-3 (39): Lenning setter sitt andre for dagen, og har neppe scoret et enklere mål. Christer Steinvik skyter hardt fra kanten av 16-meteren og keeperen klarer bare med nød og neppe å få hendene på den. Han klarer imidlertid bare å slå ballen i tverrliggeren og Lenning er rask frempå returen og setter den i kassa fra 30 centimeters hold.

0-4 (45): Stig-Roar Hansen Rognli slår inn fra venstrekanten og Christer Steinvik tåer ballen mellom beina på keeper og ballen triller såvidt over streken mens Øyvind Garfjell kontrollerer situasjonen.

0-5 (54): Øyvind Garfjell spiller til Kristian Bjørn Hansen ute på høyrekanten. Hansen dribler seg inn i feltet og slår til Christer Steinvik, som setter ballen på første touch forbi keeper.

0-6 (67): En herlig kontring av L/K! Jørgen Vik plukker ned en corner og setter i gang innbytter og debutant Sander Eriksen Østerås. Han tar ballen med seg opp på midtbanen, spiller ut til Christer Steinvik ute på høyresiden og sprinter lett fra sin oppasser. Ballen fra Steinvik er perfekt vektet og Østerås slår så perfekt inn til Aleksander Lenning. Lenning avslutter på første.

0-7 (79): Aleksander Lenning er sterk i duellen med en Storelva-forsvarer og slår ballen tvers gjennom feltet til Christer Steinvik, som bredsider ballen i mål i kamp med en forsvarer.

0-8 (85): Den 15-årige innbytteren William Sørensen slår en småpen gjennombruddspasning med utsiden av høyrefoten rett til Øyvind Garfjell. Han får allverdens med tid alene med keeper og klinker ballen opp i nettaket.

1-8 (90): Storelva scorer etter corner og en heading på første stolpe.

* 19-åringen Sander Eriksen Østerås hadde en flott debut for L/K i dag. TUIL-junioren ble klar for L/K foran Storelvakampen og debuterte med en nydelig målgivende til Aleksander Lenning. Østerås er halvt lyngsværing gjennom mamma Elin og vi håper at han får mange fine stunder i L/K-drakta i høst.

* L/K har nå scoret 94 mål i 4. divisjon. Det gir et snitt på 5,5 mål per kamp, hvilket er intet mindre enn imponerende. Og selv om det fort kunne blitt flere baklengs i dag enn det til slutt ble, så er den defensive statistikken også bra. 16 baklengs på 17 kamper lar seg høre. Det er gjerrigst i divisjonen.
Etter å ha studert tabellene for de fem øverste divisjonene, inkludert alle 24 fjerdedivisjonsavdelingene, har vi ikke funnet noen lag som matcher L/Ks 94 mål på 17 kamper, Det nærmeste vi fant var Sogndal 2 i Kretsserien i Sogn og Fjordane. B-laget til sogndølene har scoret imponerende 86 mål på 16 kamper.

Forutsatt at tabellen er oppdaterte, så er altså L/Ks landets mestscorende fotball-lag for tiden i de fem øverste divisjonene!

* Øyvind Garfjell scoret i sin åttende seriekamp på rad og står nå med 19 seriemål i årets sesong.

* Aleksander Lenning har nå 16 mål på seks kamper for L/K.

* Christer Steinvik har 14 seriemål for L/K og står nå med 51 mål for L/K totalt. Med det passerte han L/Ks hjelpetrener Vegard Bjørn Olsen, som står med 48 seriemål for L/Ks A-lag.

Nordlys livesendte kampen i dag. Opptakene kan du se her!

Neste kamp er på Geitnes lørdag 16.09 mot Senja 2.

L/Ks lag: Jørgen Vik; Krister Skogli, Joachim Olaussen, Jan-Robin Bjørn; Stig-Roar Hansen Rognli, Kristian Bjørn Hansen, Einar Skogheim, Magnus Børsheim Kalstad; Øyvind Garfjell, Aleksander Lenning, Christer Steinvik.

Innbyttere: Aleksander Skatland, Sander Eriksen Østerås, William Sørensen, Jørgen Jensen, Marcus Eggen Rygh

L/Ks mål: Christer Steinvik (4), Aleksander Lenning (3), Øyvind Garfjell.