6. divisjon: Sterk seier på Laksvatn

Postet av Lyngen/Karnes IL den 14. Jun 2017

Richard Koch ble tomålsscorer da L/K 2 tok sin andre strake seier i 6. divisjon.

Koch trygget seieren med sin 1-3-scoring på overtid i andre omgang. Da hadde han selv tatt L/K i føringen i første omgang, men Laksvatn utlignet.

Ett kvarter før slutt setter Joakim Berg Bjørklund 1-2 og det var spenning i kampen helt til Koch puttet sitt andre for dagen på overtid.

- Kort sagt så berger vi oss unna dets om fort kunne blitt et tap. Men vi gjør en formasjonsendring som gjør at vi vinner midtbanen og tar kontroll på kampen i andre omgang, sier trener Espen Lyngra.

L/K 2 stilte med en bred tropp til kampen, til tross for at 6. divisjonskampen kolliderte med guttelagets kamp på Geitnes (tap 3-4 for Bardu). Mange av guttespillerne har vært fast på 2.laget i år, men mot Laksvatn måtte trenerne Jørgen Jensen og Espen Lyngra klare seg uten 2002-ere og 2001-ere. Det gikk altså fint og den hjemvendte Sander Amandus Kristiansen (18) fikk sin re-debut for moderklubben. Han signerte for L/K i helga (bildet)!

Artig også at en annen 18-åringen, Vebjørn Isaksen, var tilbake på banen etter skadeplager. Også Oddvar Leiros var tilbake i L/K-trøya til dagens kamp

L/Ks lag: Mikal Biendl, Jonas Rodahl Johansen, Oddvar Leiros, Marcus Hausner Christensen, Benjamin Johansen, Einar Skogheim, Sigve Ringbakken, Vebjørn Isaksen, Richard Koch, Ian Harper, Joakim Berg Bjørklund.

Innbyttere: Sander Kristiansen, Robert Kristiansen Ayaz Mahmoud, Madian Abdullah og Jørgen Jensen