Hat-trick på én omgang!

Postet av Lyngen/Karnes IL den 3. Apr 2016

L/Ks målscorere mot Fløya 2 lørdag har grunn til å dra litt på smilebåndet. For mens Einar Skogheim (16) satte sitt første A-lagsmål for L/K, så presenterte Fredrik P. Johansen (25) seg for alvor for L/K-publikummet med tre mål på en drøy omgang. Lenangsværingen er aktuell for en retur til L/K etter noen sesonger med moderklubben og la i så måte inn en bunnsolid søknad lørdag.

L/K kom under 0-1 tidlig men kom tilbake med Einar Skogheims første A-lagsmål. Lillebroren til Markus Karlsen Skogheim spilte en god kamp på kanten og scorte et pent mål mot Fløya.

Fredrik Johansen begynte kampen på benken, men kom inn i det 42. minutt for nysigneringen Kristoffer Johansen. Og en drøy omgang senere var altså LSK-spilleren tremålsscorer.

- Supert innhopp av Fredrik. Han var aggressiv og bestemt og tilfører oss et ekstra våpen i bakrommet, sier L/K-trener Cato Larsen.

Han mener seieren mot Fløya var årsbeste av L/K.

- Ja, det var masse positivt. Vi sto godt i posisjon defensivt og skapte mye fremover. Flere spillere har meldt seg på og totalt sett er dette den kampen vi lykkes best i med tanke på eget spill. Beste kamp til nå, sier Larsen.

L/Ks lag: L/Ks lag: Jørgen Vik; Alexander Skatland, Jan-Robin Bjørn, Joachim Olaussen, Stig-Roar Hansen Rognli; Kristian Bjørn Hansen, Markus Mortensen; Kristoffer Johansen, Steffen Dreyer, Markus Karlsen Skogheim, Einar Skogheim.

Innbyttere: Vebjørn Isaksen, Marcus Hausner Christensen, Martin Schaal Mortensen, Fredrik P. Johansen, Johan Gamst Eriksen.

Neste kamp er søndag mot Krokelvdalen

B-laget tapte 5-7 mot Indre Kåfjord i syverkamp i Lyngenhallen søndag. Johan-Edvard Gamst Eriksen (3), Oskar Leiros og Richard Koch scoret for det unge L/K-laget.