Scoret i comebacket - men det holdt ikke til seier

Postet av Lyngen/Karnes IL den 2. Sep 2018

Aleksander Lenning (29) var tilbake i L/K med et smell. Bare ti minutter hadde gått av kampen før han satte sitt første L/K-mål etter comebacket. Det er Joakim Berg Bjørklund som vinner en hodeduell på midtstreken. Kristian Bjørn Hansen flikker ballen videre i bakrom, og der ligger Aleksander Lenning og lurer. Han løper på skrå inn bak forsvaret og avslutter med en sikker høyre fot i lengste hjørnet.

Dessverre for Lenning og L/K så ble det med det ene målet lørdag på sommerlige Polleidet. Og når heller ingen andre L/K-spillere klarte å score, så var L/K-sårbare for et BOIF-lag som lå dypt, men som kontret med overbevisning når de fikk sjansen. Den sjansen fikk de blant annet etter 17 minutter, da Stig-Roar Hansen Rognli river ned en BOIF-spiss i en løpsduell. Straffe til BOIF. Den settes i mål, selv om Jørgen Vik er nær ved å redde skuddet.

En god start på 1. omgang, men det dabber av for L/Ks del utover omgangen. Andre omgang har vi nok sjanser til å vinne kampen. Spesielt Aleksander Lenning skaper mye på topp og kommer til store sjanser, men bortsett fra etter 10 minutter satt ikke avslutningen helt for mannen som scoret 27 mål for L/K i fjor høst.

Men det løsner nok enda mer for Lenning utover høsten. Samarbeidet offensivt med Markus Karlsen Skogheim og Ilyas Shirzad kan bli veldig spennende etter hvert. Spesielt Shirzad var veldig aktiv på Polleidet lørdag - særlig i andre omgang - og ble kåret til Dagens L/K-gutt av den lokale juryen.

Det er positivt at L/K har sluttet å tape fotballkamper. Siste tap kom 19. juni mot TIL 2. Tre av de fire siste kampene har endt med uavgjort. Bare det er like mange uavgjort-kamper som L/K har spilt de tre foregående sesongene i serien.

Det ene poenget betyr at L/K ligger på 8. plass på tabellen, med 17 poeng på 16 kamper - såvidt foran Stakkevollan på målforskjell. Neste kamp er borte mot Finnsnes 2 søndag 9. september.

* Jan Robin Bjørn spilte sin kamp nummer 200 for L/K lørdag. Dessverre for Jan-Robin ble det et trist jubileum. Mot slutten av første omgang vrir han kneet sitt og måtte hentes med ambulanse. Ting kan dog tyde på at skaden ikke er så alvorlig som først antatt, så vi får bare håpe at L/K-bautaen er snart tilbake på banen igjen. Jan-Robin debuterte på A-laget i 2007 og har siden han etablerte seg i 2011 spilt alle sesongene på A-laget. Jan-Robin har også vært tro mot klubben hele karrieren og vi håper han har mange gode år igjen.

* Jørgen Vik sto en ny god kamp i L/K-målet, hvilket passet godt i og med at også han, i likhet med jevnaldrende Jan-Robin Bjørn spilte sin A-kamp nummer 200 for L/K lørdag. Det er det ikke mange ikke-lyngsværinger som har klart før ham. Den mest naturlige å sammenligne ham med er keeper Peter Bolte. Han har 445 A-kamper for Lyngen og L/K...

L/Ks lag: Jørgen Vik, Aleksander Skatland, Jan-Robin Bjørn, Joakim Berg Bjørklund, Stig-Roar Hansen Rognli, Kristian Bjørn Hansen, Ole Talberg, Vebjørn Isaksen, Markus Karlsen Skogheim, Ilyas Shirzad, Aleksander Lenning.

Innbyttere: Jørgen Skog, Kristoffer Hansen Holst, Nasim Shirzad, Tobias Karlsen

Gule kort L/K: Joakim Berg Bjørklund, Aleksander Skatland, Markus Karlsen Skogheim, Ilyas Shirzad.