Guttelaget tok gull

Postet av Lyngen/Karnes IL den 14. Aug 2017

L/Ks guttelag var Altaturneringens klart beste syverlag.

Ingen kunne tukte Frank Bekkstrand og Henning Hansens gutter i helgas turnering i Alta. Etter å ha knust all motstand i grunnspillet ( to seire mot Kautokeino og to mot Frea), tok L/K seg av Tverrelvdalen i semifinalen med 7-1.

I finalen møtte L/K litt kvist innledningsvis og ledet "bare" 1-0 til pause etter scoring av spissen Kristoffer Hansen Holst. I andre omgang trygget  William Sørensen og Kristoffer Hansen Holst igjen seieren og dermed kunne L/K-kaptein Sørensen løfte pokalen. Det var første gang siden 2013 at et L/K-lag har vunnet Altaturneringen. Den gang var det 1999-2000-årgangen med blant andre som vant smågutter (9-er). Sist L/K vant gutter 7-er var i 2010.

2001-2002-årgangen er av svært godt L/K-merke og halve finalelaget har allerede debutert på A-laget til L/K og ungguttene har til daglig en fin kamparena på guttelaget og på rekruttlaget i 6. divisjon.

Artig også for trener Frank Bekkstrand å endelig vinne Altaturneringen etter flere finaletap både som spiller for Lyngen IL på slutten av 80-tallet og som trener. Nå lyktes det endelig for Bekkstrand!

På bildet ser vi følgende jublende L/K-gutter:

Bak fra venstre: Nasim Shirzad, Kristoffer Hansen Holst, Håkon Fossmo, Jørgen Antonsen Skog, Christian Karlsen og Odin Sørensen.

Foran fra venstre: Henning Hansen, William Sørensen, Marcus Eggen Rygh og Frank Bekkstrand.

Ikke på bildet: Frank Ruben Bekkstrand.