L/K i tetsjiktet - på papiret

Postet av Lyngen/Karnes IL den 20. Apr 2006

De fleste forståsegpåere tror L/K vil gjøre det skarpt i år.

Framtid i Nord har i sin torsdagsutgave gjengitt tabelltipsene til de tre trenerne i dekningsområdet, samt tipsene til lokalavisene "Tromsø", Folkebladet og FiN selv. Og L/K går, ikke uventet, igjen på "TiTo-pallen".

Skjervøys Bjørn Nilsen tipper likegodt L/K helt til topps, mens "Tromsø", FiN og L/Ks egen Vegard Berg-Johansen tror L/K blir nummer to etter TIL 2. Reisas Bjørn Jensen og Folkebladet tipper L/K på 3. plass etter TIL 2 og Senja.

Framtid i Nords Arne Teigen har begrunnet 2.plass-tipset med at TIL 2 vil kunne vinne serien hvis de ønsker det med de ressursene laget har til rådighet. For L/Ks del så peker FiN på at laget ha nyttig erfaring fra 2. divisjon og at formkurven peker oppover. Andre punkter som taler til L/Ks fordel er ifølge avisa:

* Viser imponerende evner til å komme tilbake etter å ha ligget under med både to og tre mål.

* De er i ferd med å få skikk på forsvarsspillet.

* Har brukbar backup med 17-18 mann i A-stallen.

* Vil lage mange mål på faste situasjoner og har en klassisk matchvinner i Rune Lillevik.

Eneste minuset ifølge FiN er faren for motivasjonssvikt mot antatt enkle motstandere.