Det første poengtapet

Postet av Lyngen/Karnes IL den 8. Mai 2006

L/K klarte bare uavgjort mot TUIL 2 på Polleidet i kveld. Da røk også tabell-ledelsen.

Gresspremieren på Polleidet ble en aldri så liten nedtur for L/K. Etter en bra første omgang, der L/K førte kampen, slet L/K langt mer i andre. Og selv om hjemmelaget presset på overtid så var det ikke så mye å si på at det ble poengdeling til slutt. Etter TIL 2s seier over Ishavsbyen mistet L/K også tabelltoppen for nå.

Første omgang var relativt sjansefattig. To gode forsvar sørget for at det ble skapt lite foran målene. L/K, anført av en stadig bedre stopperduo Jørn F. Berger og Stian Amundsgård, spilte solid bakover og slapp ikke TUIL mye til. L/K hadde et par skuddforsøk, samt et par større sjanser etter innlegg fra venstresiden og Frode Larsen. Et par av situasjonene som oppstod kunne lett ha ført til mål. På den andre side hadde TUIL den største sjansen i første omgang da Alexander Samuelsen fikk stå helt alene i L/K-feltet i det som kunne minne om offside-posisjon. Avslutningen gikk imidlertid i nettveggen.

Dessverre virket det som at det var TUIL som brukte pausen best, selv om L/K førte fram til 1-0. Det kom på et flott frispark over muren og ned i korthjørnet til A-lagsreserven Hans Henrik Johansen. Da hadde vi spilt 54 minutter. Men L/K var ikke lenge i føringen. Seks minutter senere får TUIL en corner som blir slått inn i feltet. Avklaringen havner hos midtbanespilleren Preben Yttergård Hansen og han setter ballen kontrollert i mål fra rundt 16 meter. TUIL hadde flere farlige skudd fra returrom både i første og andre og ett av dem endte altså i mål.

Lufta gikk litt ut av L/K etter målet og angrepsforsøkene ble mer og mer sporadiske. L/K-trenerne Johnsen og Berg-Johansen byttet litt på laget, og flyttet blant annet Frode G. Larsen opp som ren ving, men TUIL tok likevel over. L/K laget flere frispark i farlig posisjon og høyrefoten til Eirik Yndestad kunne fort ha ødelagt kvelden fullstendig for hjemmelaget. Men det nærmeste han kom var én i tverrliggeren og én helt inne ved stanga. Men den tok Wikbo seg av.

Mot slutten klarte L/K å etablerer trøkk i TUILs målgård, og hadde faktisk en ball inne. Corneren fra André Fagerborg ble møtt av Stian Amundsgård langt framme i feltet og ballen dalte i mål i lengste, men da hadde allerede dommer Johnny Olsen blåst for knuffing i feltet. Corneren gikk om igjen, men da ble det ikke mål.

Dermed ble det årets første poengtap for L/K mot et sterkt TUIL-lag med 6-7 med fra A-stallen. Likevel var nok dette en kamp L/K burde vunnet på hjemmebane.

* Stian Kviteberg re-debuterte for L/Ks A-lag etter overgangen fra Furuflaten. Stian kom inn på overtid i andre omgang og fikk seg i hvert fall noen sekunder med TiTo-fotball.

L/K - TUIL 2 1-1 (0-0)

1-0 André Fagerborg (54), 1-1 Preben Yttergård Hansen (60).

Dommer: Johnny Olsen, Bakkeby - bra kamp.

Gule kort L/K: Lasse Hausner, Steffen Dreyer og André Fagerborg

Tilskuere: Ca. 100 på en kald maikveld

L/Ks lag: Lars Wikbo; Freddy Skogvang, Jørn F. Berger, Stian Amundsgård, Jens G. Løvland; André Fagerborg, Lasse Hausner, Frode G. Larsen; Steffen Dreyer, Rune Lillevik, Rune Kristiansen.

Innbyttere: Ole Remi Hausner for Rune Kristiansen, Tor Arne Larsen for Freddy Skogvang, Stian Kviteberg for Steffen Dreyer.