Brødreduell og toppkamp

Postet av Lyngen/Karnes IL den 28. Jun 2006

Kveldens oppgjør mellom TIL 2 og L/K blir også en duell mellom to brødre.

Det er selvfølgelig de to lags trenere, Vegard og Stein Berg Johansen, som utgjør brødreduellene i kveldens kamp på Fløyabanen. Eldstemann Stein har ansvaret for TIL-rekruttene, mens Vegard skal prøve å sikre tabelltopp for L/K mot lederlaget i divisjonen.

Overfor avisa Nordlys klarer ikke de to brødrene å enes om hvem som er egentlig er favoritter foran oppgjøret, hvilket skulle tilsi at det i utgangspunktet er to jevngode lag som møtes.

Sist de to lagene var i samme divisjon, i 2004, vant TIL 2 begge kampene med henholdsvis 2-1 og 5-1. TIL stiller med sitt vanlige juniorlag i den utsatte toppkampen, mens L/K i hvert fall mangler André Fagerborg fra laget som slo Skjervøy i siste serierunde. Kapteinen har tre gule og dermed har L/K sin første karantene for året.