Seier før ferien

Postet av Lyngen/Karnes IL den 1. Jul 2006

L/K avsluttet vårsesongen som man begynte den - med seier mot et Lenvik-lag.

2-0 ble stillingen til slutt i en kamp som L/K skal være veldig fornøyd at de vant med to mål. Store deler av 2. omgang var Senja minst like god som L/K, men L/K klarte likevel å unngå baklengsmål.

L/K var det førende laget i første omgang. Senja skapte lite og ingenting, og selv om L/K heller ikke øste på med målsjanser så var det klart mest trøkk i de hjemmelaget. Dødballene til L/K skapte problemer for Senja stort sett hver gang, og det var da også på ett av innkastene til Berger at L/K scoret. André Fagerborg var først på stussen og ballen føk inn i lengste hjørne. Rune Kristiansen var på plass og sikret scoringen, men ballen var nok inne før storfjordingen var på den. 1-0 i hvert fall.

L/K fortsatte å presse i en 4-3-3-formasjon, men de feiteste sjansene uteble. Senja, på sin side, hadde en heading til side for mål som sitt eneste tilbud i første omgang. Men det skulle rette på seg i andre...

For etter pause var det tydelig at Senja hadde bestemt seg for å satse offensivt. Bortelaget skapte flere ganger trøbbel for L/K og ved et par anledninger mente både spillere og en særdeles offensiv benk seg bortdømt av dommer Bertelsen. Ved én anledning, der en Senja-spiller er på tur igjennom, kan man være tilbøyelig til å forstå Senja også, men det hjelper lite å gå bananas av den grunn. En annen gang var en Senja-spiss alene igjennom, men Jørgen Vik viste at han er i ferd med å bli en matchvinner for L/K. Unggutten var meget god og sikker i dag.

L/K la i andre omgang over til 4-4-2, med Rune Lillevik og Steffen Dreyer på topp. Effektene av omleggingen kom imidlertid sent i omgangen. Lasse Hausner roet nervene med en flott vending og et like vakkert og velplassert skudd i lengste hjørne. Da var det bare 10 minutter igjen av kampen, og lufta hadde for lengst gått ut av Senja.

L/K kontrollerte kampen inn og tar ferie på andreplass på tabellen. TIL leder fortsatt med fire poeng etter at de vant med 5-1 i dag.

L/K - FK Senja 2-0 (1-0)

1-0 André Fagerborg (7), 2-0 Lasse Hausner (80)

Dommer: Hallgeir Bertelsen - Brukbar men ikke mer

L/Ks lag: Jørgen Vik; Jens G. Løvland, Jørn F. Berger, Stian Amundsgård, Tor Arne Larsen; André Fagerborg, Lasse Hausner, Tom Jørgen Gangsø; Frode G. Larsen, Rune Lillevik, Rune Kristiansen.

Innbyttere: Freddy Skogvang for Tor Arne Larsen, Steffen Dreyer for Rune Kristiansen, Ole Remi Hausner for Tom Jørgen Gangsø