Tre nye poeng

Postet av Lyngen/Karnes IL den 11. Sep 2006

Nye målscorere stod fram for L/K i 3-1 seieren over Skarp 2 i kveld.

Ole Remi Hausner, Stian Amundsgård og Stian Kviteberg er ikke de som scorer oftest for L/K. Men i dag tok de ansvar når Rune Kristiansen skjøt i tverrliggeren og Rune Lillevik headet på keeper. Dermed ble det tre nye poeng for L/K i kampen om andreplassen i TiTo-serien. En jevnspilt kamp, der L/K hadde en veldig bra 20-minuttsperiode i andre omgang, men som bortelaget var med i helt til slutt.

Første omgang ble en sjansefattig sak. L/K skapte lite og da Ole Remi Hausner tok laget sitt i ledelsen var det egentlig bare på en halvsjanse. Jens Georg Løvland kaster inn til innbytter Steffen Dreyer på L/Ks høyre side. Han venter litt før han legger ballen rolig til side til en fremadstormende Hausner. Han setter ballen vakkert i langhjørne fra tildels langt hold. En god prestasjon av Ole Remi, som har for vane å score mot Skarp.

Alle trodde at L/K skulle gå til pause med 1-0, men i neste angrep glipper det fatalt i forsvaret og Skarp 2s Jens Svendsen får gli igjennom å sette ballen bak Jørgen Vik. Dermed kom L/K likevel litt på hæla før pause.

Etter pause tok L/K gradvis mer over. Det var tydelig at både viljen og evnen til å angripe var mye større og en god Steffen Dreyer lagde kaotiske tilstander gang på gang med sin fart og gjennombruddskraft. Mål fikk han imidlertid ikke, men det fikk til gjengjeld Stian Amundsgård allerede etter to minutter av andre omgang. Han får avsluttet etter dødball og ballen går inn via en Skarp-spiller - Stians første spillemål på A-laget.

Istedenfor at L/K skulle drepe kampen i den gode perioden sin, ble oppgjøret hengende i luften. Og Skarp-laget, som viste tydelige tegn på å slite midtveis i omgang kom tilbake og skapte et visst trykk på L/K. Et skudd like utenfor, flere møljesituasjoner i feltet og en annulert scoring var blant mulighetene, men på slutten av kampen kom L/K heldigvis litt ovenpå igjen. Og da Rune Lillevik headet ned til innbytter Stian Kviteberg var løpet kjørt. Stian scoret to i B-kampen i går og fulgte opp med ett i dag med en kontrollert tupp alene med keeper. Han scoret forøvrig også i forrige kamp mot Fløya.

Grei gjennomføring av L/K, men ikke mer. Bunnlaget Skarp 2 holdt følge til mål og det er ikke noe styrketegn for oss, selv om svarttrøyene slett ikke er noe dårlig lag. Uten duellstyrken og pasningsfoten til André Fagerborg, så er det noe som mangler på midtbanen til L/K, men L/K viste likevel vinnervilje og disiplinert jobbing. Det gir ofte tre poeng til slutt, i hvert fall i TiTo, noe det gjorde denne gangen også.

* Lars Johnsen (17) debutert for L/Ks A-lag med ett kvarter på midtbanen. Onkelungen til Dan-Håvard Johnsen, sønn av tidligere Karnes-spiller Alf Johnsen, viste både fart, teknikk og innsats den korte tiden han var inne. Fin tilvekst for oss.

* Jørn F. Berger gjorde endelig comeback etter brokkoperesjon. Berger var litt rusten og nølende innledningsvis, men spilte seg etterhvert opp i spann med Stian Amundsgård.

* Tvillingene Thomas og Sigve Johansen var tilbake på Polleidet - denne gangen i svarte trøyer. De var i L/K i 2004-sesongen men spiller altså nå for Skarp.

* Freddy Skogvang sto over med tre gule kort og Tor Arne Larsen ble dermed flyttet ut på venstreback. Han skadet imidlertid kneet sitt tidlig og dermed måtte en tredje venstrefoting til pers - Frode G. Larsen. Frode storspilte på venstrebacken, slapp ingen forbi seg og var stadig vekk på tur opp langs linja.

L/K- Skarp 2 3-1 (1-1) 1-0 Ole Remi Hausner (44), 1-1 Jens Svendsen (45), 2-1 Stian Amundsgård (47), 3-1 Stian Kviteberg (90)

L/Ks lag: Jørgen Vik; Jens G. Løvland, Stian Amundsgård, Jørn F. Berger, Tor Arne Larsen; Tom Jørgen Gangsø, Lasse Hausner, Ole Remi Hausner, Frode G. Larsen; Rune Lillevik, Rune Kristiansen.

Innbyttere: Steffen Dreyer for Tor Arne Larsen, Lars Johnsen for Ole Remi Hausner, Stian Kviteberg for Rune Kristiansen.

Dommer: Johnny Nilsen, Furuflaten - bra kamp

Ingen gule kort.