Helsvart på Skjervøy

Postet av Lyngen/Karnes IL den 16. Sep 2006

Det ble et grusomt 7-0 tap på Skjervøy i ettermiddag.

L/K møtte et effektivt Skjervøy-lag i første omgang. Til pause lå L/K under 4-0. Skjervøy scorte tre raske mål etter hvilen, 55 minutter uti andre omgang stod det 7-0 og selv om det var i overkant mye mål etter spill og sjanser, så var det svært fortjent likevel.

L/K fikk også utvist Stian Amundsgård etter 55 minutter. Etter dette var det slutt på målene. Skjervøy var best og vant veldig fortjent.

Det begynte på verst tenkelig vis for L/K. Allerede før start måtte Jørn F. Berger kaste inn håndkleet. Han sliter fortsatt etter brokkoperasjonen og kunne ikke spille kampen mot Skjervøy. Rune Lillevik startet dermed i midtforsvaret sammen med Stian Amundsgård. Og ingen skal si at de fikk noen lett oppgave mot usedvanlig kvikke SIK-angripere som må ha spilt årets kamp på Skjervøy (om ikke tiårets...). Etter ni minutter lå i hvert fall L/K under 2-0 etter at Roger Bjørvik og Reidar Waage hadde løpt igjennom L/K-forsvaret.

Sistnevnte spilte spiss og var i det leie hjørnet på den alltid vindfylte stadion på Skjervøy. Det vil si: Da L/K valgte medvind i første omgang, stilnet vinden av midtveis i omgangen. Da andre omgang startet var det imidlertid frisk blåst igjen. Bare ett av utallige faktorer som var imot L/K...

Reidar Waage puttet i hvert fall på til 3-0 etter 36 minutter og sannelig også 4-0 like før pause. Da var L/K så punchdrunk at det var ille å se på. Og det skulle bli atskillig verre.

Før det var gått 10 minutter av andre omgang stod det ufattelige 7-0 til hjemmelaget etter et nytt mål av Waage, samt et selvmål og ett av SIKs toppscorer Michael Stangnes. Og like etter det målet får Stian Amundsgård rødt kort direkte etter å ha sparket ned Reidar Waage på midtbanen. Waage ble sendt med sykebil med ankelsmerter, men skal visstnok ikke være så alvorlig skadet som man kunne få inntrykk av. Stian hadde forøvrig en lyserød takling på samme Waage i første omgang og kunne ikke vente annet enn rødt kort hos dommer Ragnar Dahl i den situasjonen.

Paradoksalt nok klarte L/K å stenge igjen etter at de ble redusert til ti mann - mye omrokkeringer til tross. Høyreback Jens G. Løvland slet med smerter i leggen fra start, og ble byttet ut tidlig i andre omgang og når vi vet at Rune Lillevik sliter med ryggen sin og L/K i tillegg manglet en haug med forsvarsspillere, så sier det seg selv at L/K sto lagelig til for hugg.

Umulig å gi noen spillere helt godkjent i dag, men Steffen Dreyer skal i hvert fall ha ros for innsatsen sin. Men: At man slipper inn 7 mål er sannelig ille nok, men at L/K heller ikke klarer å score er dobbelt ille. Nå var det absolutt muligheter til å pynte på resultatet, men spesielt mange sjanser maktet ikke L/K å skape på Skjervøy. Dermed er det bare å bokføre det styggeste tapet i L/Ks TiTo-karriere og én av de svarteste kapittelene i klubbens historie.

Det eneste positive med helga var at Fløya avga poeng mot Finnsnes søndag og at L/K pussig nok nærmest styrket posisjonen på TiTo-tabellen. Dermed har L/K fortsatt tr poengs forsprang på grønntrøyene i kampen om den potensielt viktige andreplassen. Nå har Fløya bare to kamper på å ta igjen L/K på og tre poeng skiller. Takk Finnsnes!!

Lagoppstilingen til L/K: Jørgen Vik, Jens-Georg Løvland, Stian Amundsgård, Rune Lillevik, Frode Larsen, Lasse Hausner, Tom-Jørgen Gangsø, Ole-Remi Hausner, Stian Kviteberg, Rune Kristiansen og Steffen Dreyer.

Innbyttere: Lars Johnsen og Mats-Haakon Karlsen.

Gule kort: Lasse Hausner, Stian Amundsgård, Ole Remi Hausner

Rødt kort L/K: Stian Amundsgård