Vegard klar som sjef

Postet av Lyngen/Karnes IL den 24. Okt 2006

Vegard Berg-Johansen (33) blir L/Ks hovedtrener for 2007-sesongen.

Vegard har takket ja til å overta ansvaret alene for 2007-sesongen etter ett år som L/K-trener i tospann med Dan-Håvard Johnsen.

Skjønt alene blir Vegard langt i fra. Med seg i trenerteamet får han som tidligere skrevet Tore Larsen (Lyngen) og Tor Arne Solvang (Tromsø). I tillegg skal Dan-Håvard fungere som en slags spillerutvikler, med spesielt ansvar for L/Ks unge spillere. Ytterligere et par mann skal knyttes til laget i ulike spesial-funksjoner, med altså med Vegard som ubestridt sjef.

Når det gjelder spillerstallen har siste dagers avklaringer avdekket at store deler av årets stall går på en ny sesong, i tillegg til at en rekke unge gutter fra egen stall aspirerer til en plass i A-stallen. Alle fra 2006-sesongen er ikke i boks ennå, men ting ser unektelig lyst ut.

Men med målsetning om opprykk i 2007 må også stallen styrkes med folk utenfra, og L/K er nå i gang med å kontakte klubber hvis spillere L/K kunne være interessert i å knytte til seg.

- Stort sett alle fra 2006 satser videre. I tillegg har vi visse signaler som tyder på at L/K kan være en attraktiv klubb for andre spillere også. Skulle vi lykkes med å knytte til oss noen av de spillerne vi nå går ut etter, så vil vi være rimelig kraftig styrket. Uansett: Med trenerkabalen nå på plass, kommer L/K til å få en kanonsesong i 2007, sier sportslig leder Johnny Hansen i L/K.

4. divisjonslaget til L/K skal i utgangspunktet fungere som en utviklingsarena for unge spillere som aspirerer til A-stallen og A-laget og her vil L/K ha et sterkt fokus på spillerutvikling og god oppfølging av talentene våre. Tore og Dan-Håvard har hovedansvaret.

- Vi har masse ressurser å sette inn på de unge spillerne. Med den kapasiteten vi nå har på trenersiden, har vi stor tro på ungdomssatsingen vår, sier Johnny Hansen.

L/K starter sesongoppkjøringen 11. november med samling i Lyngen.