Nilsen skrev under

Postet av Lyngen/Karnes IL den 30. Nov 2006

Så er en av L/Ks hovedmål foran 2007-sesongen klar for klubben.

Morten Nilsen skrev i dag under en toårskontrakt med L/K og dermed har L/K fått knyttet til seg én av de spillerne man har hatt som hovedmål etter sesongen. Morten bor og jobber i Tromsø og passer perfekt inn i ungdomsprofilen til L/K.

For de uinvidde så er Morten 18 år og kommer fra Skjervøy, der han var kontraktsløs ved utgangen av sesongen. Han har med seg gode holdninger som ballast fra Skjervøy, i tillegg til en flott fysikk og god motor.

Det første han gjorde som L/K-spiller var forøvrig å dunke ballen i mål fra langt hold på kveldens trening - en brukbar start for spilleren som har trent med L/K den siste måneden.

Morten har spilt stopper og midtbane for SIK, men vil i L/K være mest aktuell på midtbanen. Og for å understreke at 18-åringen er en MEGET solid forsterkning, så slipper vi til hovedtrener Vegard Berg-Johansen:

Vi har gjort et veldig godt valg. Morten er en spiller vi har jobbet med en periode, og når vi klarer å få han til klubben. er det et veldig godt signal. Han virker som en veldig fysisk sterk spiller. Han har godt tempo og en aggressiv spillerstil som passer godt inn i profilen vår. Han uttrykker ambisjoner på både kort og lang sikt og det faller meget godt i smak hos meg, sier Berg-Johansen.

Han er ikke i tvil om at Morten Nilsen passer godt inn i L/K.

Jeg tror vi skal få mye glede av Morten. Og jeg tror Morten vil oppleve at han kommer til en klubb med veldig gode rammebetingelser for den fasen han er i nå, sier L/Ks hovedtrener.

I dag  trente forøvrig rundt 35 spillere for L/K i Tromsø og i Lyngen, så det er folk nok. L/K er meget fornøyd med at vi har fått napp hos en talentene i Troms-fotballen, men skal likevel styrke stallen med to-tre gode spillere til - blant annet en keeper.