Fredrik på plass

Postet av Lyngen/Karnes IL den 6. Des 2006

Onsdag kveld ble Fredrik P. Johansen formelt klar for L/K.

Lenangsværingen på 16 år har skrevet under B-skjema for L/K og er dermed en del av L/Ks satsing på unge spillere de neste årene. Det vil si: papirene var det pappa Helge som måtte skrive under, ettersom Fredrik altså ikke er gammel nok.

Signeringen ble forøvrig  gjort i Lenangen i kveld, etter at både pappa Helge og Lyngstuvas leder Geir Pedersen stilte villig opp for å få papirarbeidet ordnet.

Fredrik er ikke ukjent med spill for L/K. Han spilte på det sammenslåtte guttelaget i år, samtidig som han fikk sin første smak av seniorfotball på 5. divisjonslaget til moderklubben Lyngstuva.

Fredrik har trent med L/K etter at han flyttet til Tromsø for å gå på skole, og nå er han også formelt i klubben. Det betyr også at den lille, kjappe teknikeren er klar for å spille i KM five-a-side i helga.

I farta har vi regnet ut at Fredrik er den sjette spilleren fra Lyngstuva som spiller for Lyngen/Karnes. De foregående fem er Thomas Leonhardsen, Jon Arne Vangen, Geir Johnny Haugen, Tom Jørgen Gangsø og Christoffer Simonsen. I tillegg har vi spillere fra Lenangsøyra med fortid i Lyngstuva, som for eksempel Tor Arne Solvang og Rune Lillevik.