Med fokus på keeperne

Postet av Lyngen/Karnes IL den 22. Jan 2008

L/K med nytt tilbud til sine egne keepere - og andre klubbers.Vegard Samuelsen og Michael Wæraas

Keepernes treningskår utenom toppfotballen kan tidvis være preget av rutinemessig ståing i mål mens utespillerne gjør unna treningen. Med andre ord mye trening på utespillernes premisser.

I en presset hverdag, med få halltimer i Tromsø, er det ekstra vanskelig for bygdeklubber med Tromsø-treningsgrupper, å ha et variert tilbud til keeperne sine. Men nå vil L/K gjøre noe med det.

- Vi inviterer derfor de lag som har keepere som bor i Tromsø med på et opplegg i skarphallen mandag klokken 20.00 og torsdag klokken 17.00. Dette kjøres fram til mai, og L/K står for halleie og keeperopplegg, sier L/Ks hovedtrener Dan-Håvard Johnsen.

L/Ks keepertrener Henning Hansen (bildet) har det overordnede ansvaret for opplegg og gjennomføring av keepertreningen i Tromsø. Henning er imidlertid til daglig inne i Lyngen, og derfor er den evigunge keeperkjempen Karl Petter Heimdal hyret inn for å gjennomføre keeperøktene mandag og torsdag i Tromsø.

L/K håper at dette kan være et tilbud som andre klubber vil benytte seg av. Vi ser for oss en gruppe på 6-8 keeper, inkludert de to L/K per i dag har i Tromsø - Vegard Samuelsen og Michael Wæraas.

Det har allerede meldt seg interesserte keepere/klubber, og for de som ønsker opplysninger om keeperskolen, eller ønsker å melde seg på, så kan man ta kontakt med:

Dan-Håvard Johnsen, hovedtrener L/K (m) 91866122
Henning Hansen, keepertrener L/K (m) 97104436
Torbjørn O. Karlsen, leder fotball senior (m) 92664354

Les også hva kretsen skriver om keepertilbudet på sin nettside!