Tap for Skarp

Postet av Lyngen/Karnes IL den 16. Feb 2008

Fortjent tap mot effektive Skarp.

L/K tapte til slutt 4-0 for 2. divisjonslaget i ettermiddagens vinterseriekamp. Etter spill og sjanser var det veldig flatterende for Skarp, selv om de alt i alt fortjente å vinne.

Alt etter to minutter ligger den første ballen i målet bak Michael Wæraas. Men etter den kalddusjen og et par farlige Skarp-oppløp til i begynnelsen av kampen, fikk L/K kontroll over kampen og hadde føringen i perioder av eomgangen. Så mange sjanser ble ikke skapt men et par-tre store klarte vi å produsere, hvorav den største var etter fint spill på Steffen Dreyers høyreside og påfølgende innlegg. I denne perioden vant L/K mye dueller på midtbanen, og maktet også å spille ball offensivt - både med fart, presisjon og også gjennombruddskraft ved enkelte anledninger. Men mål ble det ikke, og det var for dårlig.

Det skulle det dessverre ikke bli i andre omgang heller, selv om det var tilbud da også. Skarp, på sin side, Skarp puttet på to mål tidlig i andre omgang og tok luven av kampen med det. Svarttrøyene straffet nølende spill i L/Ks indre forsvar og scorer på sine to første sjanser i andre omgang.

Ti minutter før slutt setter Skarp inn 0-4 og gir L/K en litt dårlig fortsettelse på helga med det. Da har L/K riktignok gjennomført endel bytter - blant annet var hele den opprinnelige forsvarsfireren byttet ut da Skarp la på til 4-0.

Ujevne prestasjoner i dag. Kollektivt var det endel bra, spesielt i første omgang. Men en for en er det fortsatt mye å hente. Enkelte av L/K-spillerne var klart under pari i dag, mens andre gjorde en god kamp. Positivt å se at for eksempel Steffen Dreyer holder så godt gjennom to omganger mot gode Skarp-stoppere. Innbytter Andreas Holm på høyrebacken kan også være meget bekjent av sin kamp, og det samme kan absolutt flere av spillerne - blant annet Jens G. Løvland og André Fagerborg. Førstnevnte i ny rolle sentralt på midtbanen.

Stian Amundsgård spilte forøvrig sine første minutter for L/K i vinter. Amundsgård har litt igjen til matchformen, men viste glimt av godt, gammelt stopperspill også. Fint for oss å ha alternativer i midtforsvaret, der personalkabalen fortsatt er uviss drøyt to måneder før seriestart.

For L/K sto spillere som Tor Arne Larsen, Frode Larsen, Lasse Hausner, Ken Stian Olsen, Marius Lingrasmo og Rune Kristiansen av forskjellige grunner over i dag.

L/Ks lag: Michael Wæraas; Kristoffer Fagerborg, André Fagerborg, Jan Robin Bjørn, Freddy Skogvang; Jens Georg Løvland, Tom-Jørgen Gangsø, Ole-Oscar Ross; Øyvind Garfjell, Rune Lillevik, Steffen Dreyer.

Innbyttere: Andreas Holm, Stig-Roar Hansen Rognli, Mats Haakon Karlsen, Stian Amundsgård, Alexander Løvland Rygh, Fredrik P. Johansen.

Dommer: Johnny Nilsen, Furuflaten

Ingen gule kort til L/K