Gressbane i toppform

Postet av Lyngen/Karnes IL den 26. Jul 2008

Kåre Karlsen kan konstatere at gressbanen på Polleidet holder andredivisjonsstandard - minst...

Etter en fantastisk jobb i sommer, har L/K nå to superbe gressbaner til disposisjon foran høstsesongen. Geitnes gress er bedre enn på mange år, og på Polleidet ligger en gressbane som nok er blant Nord-Norges beste for øyeblikket. L/K-guttene har den siste uka vært på treningsleir i Piteå, men kan være trygg på at når de dukker opp på samling søndag så er banen minst like bra som det de trente på i Sverige.

Baneansvarlige Kjell-Magne Stenhaug og Leif Erik Holm og L/K-nestor Kåre Karlsen er de som først og fremst har gjort en formidabel jobb for å få gressbanene i den stand som alle i L/K-fotballen ønsker. Nå kan høstsesongen begynne!

Første kamp på Polleidet gress er mandag, når TiTo-sesongen fortsetter med kamp mot Ramfjord UIL. Til den kampen er Lasse Hausner og Stian Amundsgård ute på grunn av kort. Det samme er forøvrig L/K-trener Dan-Håvard Johnsen, som soner den første av to kamper etter opptrinnet på Skjervøy før ferien.

Ellers er L/K-stallen noenlunde intakt. Disp-spiller Andreas Løvland (15) er småskadet og vil neppe figurere i matchstallen til RUIL-kampen. Nyervervelsen Magnus Minde (21) er ikke klar etter overgangen fra Storsteinnes, mens Jan Robin Bjørn (17) var én av spillerne som sto over mot svenske Hemmingsmark på grunn av skade. Søndagens samling på Polleidet vil avgjøre hvilke spillere som inkluderes i mandagens matchstall.