Lyngenturneringa våren 2009:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 14. Apr 2009

Vellykket 5-er turnering i Lyngenhallen lørdag 25.4

Første turneringshelg var det småguttene som var i ilden. I helga var det Lyngenturneringas nye konsept, nemlig 5-er fotball for klassene småjenter, jenter og gutter, som ble gjennomført.

I gutteklassen ble det finale mellom to L/K FIL lag. L/K FIL 2 var det sterkeste lagt med seier 6-4. I bronsefinalen vant Burfjord/Osil over Storfjord. Totalt deltok seks lag, innkludert damelaget til Storfjord.

Guttelaget til L/K FILfeirer seieren i Lyngenturneringa 25.april 2009

I jenteklassen var det fire deltagende lag. I finalen mellom L/K FIL og Oksfjord/Straumfjord ble hjemmelaget for sterk, og vant tilslutt 3-0. Finalens store spiller ble Susann Simonsen med tre mål i finalen.

I bronsefinalen gjorde Nordreisa 1 og Nordreisa 2 opp på straffespark etter at det ikke var mulig å skille lagene etter 18 minutters spill. Nordreisa 2 gikk seirende ut av straffesparkene.

Jentelaget til L/K FIL feirer seieren i Lyngenturneringa 25.4.2009.

I småjentefinalen mellom Skarven og Nordkjosboten 2, viste Skarven seg som det beste laget. Oksfjord/Straumfjord tok bronse etter seier over Nordkjosboten 1 i kampen om 3.plassen. De to siste lagene i småjenteklassen var Lyngen/Karnes og Manndalen UIL.

Totalt var det 15 deltakende lag i Lyngenturneringa denne helga. Vi takker alle sammen for deltakelsen, og vi ønsker alle velkommen tilbake ved en senere anledning.

Les mer om saken på Framtid I Nord sine nettsider.