FK Fotball-ligaen 2009, TUIL 2-L/K

Postet av Lyngen/Karnes IL den 4. Mai 2009

Lyngen/Karnes ydmyket i Tromsdalen.

Lyngen/Karnes tapte ufattelige 10-2 mot reservene til Tromsdalen i dagens seriekamp.

L/K sin mål ble scoret av Øyvind Garfjell og Ole Oscar Ross.

Det var i sannhet en merkelig kamp på krøllgresset. L/K var det beste laget i første omgang. Vi presset TUIL 2 til å gjøre feil og spilte oss fram til flere farlige sjanser med flott kombinasjonsspill. Så da Jens Georg Løvland handset inne i feltet og TUIL satte inn 1-0 hadde ikke TUIL 2 skapt noe som helst.

Øyvind Garfjell brakte balanse i regnskapet med et vakkert mål litt klikk-klakk inne i feltet og det var svært lite som tydet på hockeysifre i L/Ks disfavør. TUIL 2 setter riktignok inn 2-1 før pause etter nok en stor blunder i L/K-forsvaret, men det så likevel lyst ut foran andre omgang.

Det første som skjer i andre omgang er at TUIL 2 scorer to raske mål. Ole Oscar fantastiske suser er en soleklar kandidat til årets mål i L/K og gir reduksjon til 4-2. Men etter det er det jevnt slutt for L/K. Andreas Løvland har hatt en langhelg med kretslaget og hadde ikke mer å gi etter ti minutter av andre omgang. Dermed mistet L/K mye aggressivitet og løpskapasitet på midten. Spesielt ettersom resten av midtbanen, Tore Veseth Olsen og Andreas Holm, måtte kaste inn håndkleet før kampstart med hhv. lysketrøbbel og smerter i foten.

TUIL satte inn mål jevnt og trutt, men det så lenge ut til at L/K skulle klare å unngå tosifret. Men langt på overtid kom det ydmykende 10-2 målet.

L/Ks lag: Michael Wæraas; Jens Georg Løvland, Rudi Dreyer, Mats-Haakon Karlsen, Aleksander Helberg; Ole Oscar Ross, Andreas Løvland, Gaute Veseth Olsen; Fredrik P. Johansen, Steffen Dreyer, Øyvind Garfjell.

Innbyttere: Tor Arne Larsen, Alexander Løvland Rygh, Kristoffer Fagerborg

Dommer: Peder Amundsen - god