Fotball senior:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 8. Mai 2009

Morten er tilbake i Lyngen/Karnes

Morten Nilsen signerer de nødvendige papirene for å bli spilleklar for L/K.

Fredag signerte Morten Nilsen for Lyngen/Karnes. Morten kommer til L/K fra Finnsnes, og blir en solid forsterkning i troppen til sjefstrener Hausner.

Morten avslutet tidligere i mai sin kontrakt med Finnsnes etter å ha tatt overgang til Lenvik-klubben etter fjorårets seriemestersesong med Skjervøy. Da Nilsen ble ledig på markedet, var det mange klubber som ville signere ham og derfor er vi i L/K ekstra glad for at han valgte å komme tilbake til oss.

Morten var sist i L/K i 2007-sesongen. Da tok han overgang fra Skjervøy og var en av L/Ks aller beste spillere i 2007, med 23 kamper og seks mål fra sin posisjon på midtbanen og kanten. Han rakk to kamper i vinterserien (ett mål) for L/K i oppkjøringen til 2008-sesongen, før han valgte å dra tilbake til Skjervøy. Der rakk han blant annet å score to mål mot L/K på Polleidet i den dramatiske 3-3 kampen i fjor høst. Han scoret forøvrig også i vinterserieoppgjøret mellom SIK og L/K, som forøvrig er foreløpig siste gang L/K har tapt for SIK.

Morten er en spiller som vi vet leverer varene i den røde og blå L/K-drakten. Han representerer en arbeidsmoral, løpskapasitet og ikke minst målkåthet som gjør han til en formidabel forsterkning for Lyngen/Karnes. Han trivdes veldig godt i L/K sist han var her, og spillergruppa i klubben er begeistret over å få Nilsen tilbake.

Iogmed Jonas Samuelsens ubeleilige skade, var signeringen av Morten ekstra viktig. L/K er litt sårbare for skader på midtbanen, der vi er avhengig av stor løpsvilje og løpskapasitet for at laget skal fungere optimalt. Med Morten på plass, er vi safe i den avdelingen. Sammen med offensive L/K-navn som Steffen Dreyer, Øyvind Garfjell, Ole Oscar Ross, Fredrik P. Johansen, Andreas Løvland, Torgrim Sollid, Andreas Holm og brødrene Veseth Olsen skal Morten kunne lage mye trøbbel for motstanderne framover.

Morten har fått draktnummer 17 og har allerede fått utdelt legendeplass i garderoben på Polleidet...

Nå skal det jobbes på spreng for å få Morten klar til spill i tirsdagens gresspremiere mot TIL 3 på Polleidet.

Les også hva Framtid i Nord skriver om overgangen her!