PIF - L/K 3-1:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 23. Jul 2009

Tøff motstand i Piteå

L/K er på treningsleir i Piteå denne uka og onsdag kveld var det duket for treningskamp mot byens stolthet Piteå IF på flotte LF Arena.

PIF leder sin andredivisjonsavdeling (nivå fire i Sverige) og åpnet kampen i et forrykende tempo. Før det var spilt 20 minutter sto det 2-0 til hjemmelaget og flere store sjanser ble brent før pause. L/K hadde et par tilbud og kom bedre med i kampen etter 2-0 målet, men PIF gikk likevel til pause med en fortjent ledelse.

Andre omgang var et par hakk opp for L/K. PIF scoret riktignok 3-0, men Ole Oscar Ross reduserte et drøyt kvarter før slutt på et nydelig angrep der Steffen Dreyer slo igjennom daværende spissmakker Ross som avsluttet "snygt" i lengste hjørnet.

Sluttresultat 3-1.

Til tross for tap for 2. divisjonslaget (nivå fire i Sverige), skal L/K stort sett si seg fornøyd med kampen. L/K stilte med et svært urutinert lag fra start, men klart etter hvert å temme PIF-angrepene ganske bra. Tempoet og presisjonen med ball var langt høyere enn det vi er vant til fra hjemlig serie, men etter hvert klarte L/K å heve seg opp på tilnærmelselsvis samme nivå som PIF. Det var svært gledelig mot et lag som garantert hadde klart seg bra på norsk nivå tre. Samtidig var kampen en perfekt generalprøve for L/K foran den kanskje vanskeligste kampen i år - bortekampen mot Senja 2. august.

Gledelig også at de to "veteranene" Rudi Dreyer og Jens Georg Løvland spilte andre omgang i forsvaret. Begge to gjorde en utmerket jobb og ekstra gledelig at Løvland klarte en omgang etter å ha slitt med lårskade lenge. Backspillet hans viste med all tydelighet at L/K har en bra stall å plukke folk fra til førsteelleveren.

Nykommer Ole Remi Hausner (21) fikk ikke sin redebut for L/K etter overgangen fra Ås. Han slet litt med en lårstrekk midtveis i treningsleiren, og sto derfor over kampen. Men Hausner fikk trent godt, og er ventelig klar for innsats foran høstsesongen.

L/Ks lag: Vegard Samuelsen; Aleksander Helberg, Jan Robin Bjørn, Mats-Haakon Karlsen, Kristoffer Fagerborg; Andreas Løvland, Andreas Holm, Espen Haugen; Øyvind Garfjell, Ole Oscar Ross, Steffen Dreyer.

Innbyttere: Fredrik P. Johansen, Jens Georg Løvland, Rudi Dreyer, Jøran Grønnbakk Åsheim, Stig-Roar Hansen Rognli.