Geitnes stadion:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 1. Aug 2009

Innviet krøllgresset

Fredag 31. juli klokken 18.15 startet L/K-trener Lasse Hausner en historisk trening på Geitnes. Da ble nemlig tidenes første offisielle trening (hvis det er noe som heter det...) gjennomført på L/Ks flunkende nye krøllgress.

Denne uka har det vært siste innspurt for å få gresset på plass og fredag kveld kunne L/Ks A-lagsspillere teste det nye underlaget. Ekstra gunstig å få trent på krøllgress før starten på høstsesongen, som finner sted på krøllgresset i Islandsbotn mot FK Senja søndag.

Framover blir nok krøllgresset på Geitnes hyppig brukt til både aldersbestemte kamper og til seniorkamper. A-laget vil imidlertid fortsatt ha hovedarena på naturgresset på Polleidet, som også er riktig så innbydende for tiden. A-laget vil i første rekke bruke kunstgressbanen til serie- og ikke minst cupkamper i april og mai måned, når spillerforholdene på naturgress som oftest er dårlige. L/K har de siste årene spilt hjemmekamper i cupen utenfor Lyngen. Det trenger vi ikke nå lenger.