FK Fotball-ligaen

Postet av Lyngen/Karnes IL den 19. Aug 2009

Uavgjort på Alfheim

Tirsdagens oppgjør mellom TIL 3 og Lyngen/Karnes endte tilslutt 3-3 etter at kaptein Steffen Dreyer med sitt 10. mål for sesongen berget poengdeling på den sleipe Alfheim matta.

L/K fikk en elendig start på kampen, og allerede etter 15 minutter ledet det unge TIL-laget 2-0 etter slett forsvarspill av det gjestende lag. Bortelaget kjemper seg inn i kampen, og venstreving Øyvind Garfjell er sentral.

Først utnytter han en feil i midtforsvaret til TIL og lobber elegant inn redusering til 2-1. Så serverer han til Morten Nilsen, som stanger inn 2-2 etter halvtimen. L/K kjører så resten av omgangen, og burde gått til pause med ledelse etter flere pene angrep.

Andre omgang er svak, men begge lag har sjanser nok til å score flere mål. Dramatikk blir det ikke før i det 89 minutt, da dommer Stig Are Sørensen tildeler TIL 3 et noe tvilsomt straffespark. Det blir satt kontant i mål og kampen synes tapt for L/K. Rett fra avspark spilles imidlertid ballen ut til venstreving Øyvind som setter full fart. Innlegget er perfekt, og kaptein Steffen Dreyer setter inn utligningen med et perfekt hodestøt - sitt 100. mål for L/Ks A-lag. Dermed kunne han få vise trøya med "100" på. Gratulerer til Steffen!

Da hadde forøvrig TIL satt inn en utespiller i mål etter at deres keeper ble skadet i en duell et kvarter før slutt. Til tross for dette, og til tross for at dommer Stig Are Sørensen la til syv minutter på grunn av skaden, klarte ikke L/K å sette TIL-keeperen på nevneverdige prøver, bortsett fra scoringen til Dreyer da.

I en ikke alt for velspilt kamp skal L/K tilslutt si seg fornøyd med et poeng slik kampen utviklet seg. Dermed står L/K uten borteseier sålangt i årets FK Fotball-liga, og ligger fortsatt utsatt til på tabellen.

TIL-kampen representerte et steg tilbake etter flere fine kamper fra L/Ks side. Laget vartet riktignok opp med variert og godt angrepsspill før pause, men avslutningene var enten for dårlige eller så rant de ut i sanden på grunn av skuddredde L/K-angripere.

L/K manglet en sydenferierende Ole Oscar Ross i dag, men hadde til gjengjeld fått tilbake viktige Morten Nilsen. Det hadde vært artig å sett hva Ross hadde fått til på en stor og rask Alfheim-matte, men det nytter lite å spekulere i det. Når L/K møter Fløya hjemme på Polleidet lørdag er Ross tilbake igjen og trener Lasse Hausner har en nærmest skadefri stall på rundt 25 mann å velge spillere ifra. Det er god konkurranse om plassene og det bør reflekteres i en skikkelig god kamp mot Fløya.

Førstekommende lørdag tar vi imot Fløya på Polleidet klokken 15.00. Da satser vi på nok en hjemmeseier.

L/K: Michael Wæraas, Kristoffer Fagerborg, Mats-Haakon Karlsen, Rudi Dreyer, Andreas Holm, Andreas Løvland, Ole Remi Hausner, Morten Nilsen, Øyvind Garfjell, Steffen Dreyer, Fredrik P. Johansen.

Innbyttere: Torgrim Sollid og Espen Haugen.

Dommer: Stig Are Sørensen

Gult kort L/K: Øyvind Garfjell